Bache aan mijn kant omheining

Spauwels
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bache aan mijn kant omheining

#1 , 01 aug 2016 13:33

Ik heb recent een huis gekocht. Er hangt een bache over de omheining aan mijn kant van de omheining. Een blauwe grondbache zodat men wel eens onder een opblaasbaar zwembad legt. Deze bache is echter van de buren en stoort mijn zicht. Graag had ik gehad dat ze deze wegnemen maar ze lijken dit niet te willen doen.
Op welke manier kan ik ervoor zorgen dat de bache verdwijnt? Mag ik de bache zelf verwijderen, moet ik langs de politie, vrederechter?

Dank bij voorbaat,

Spauwels

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 01 aug 2016 13:39

Is de omheining gemeenschappelijk? Dan vraag je aan de buren om de bache aan hun kant van de omheining te hangen. als ze dit niet wensen, meldt je dat je deze bach ook niet wenst aan uw kant en dus zal wegnemen. Doe dit vriendelijk mondeling én daarna ook vriendelijk per mail.
Is het hun omheining op hun perceel dan kan je er niets aan doen.

Spauwels
Topic Starter

#3 , 01 aug 2016 14:41

Het is een gemeenschappelijke afscheiding. Maar voor zover ik weet mag ik zelf niet de bache verwijderen, ook al doen zij dit niet.

Reclame

sloeberken

#4 , 01 aug 2016 15:06

Volg om te beginnen de raad van eylis, wacht even hoe ze reageren. Niemand heeft het recht op u eigendom iets te hangen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Spauwels
Topic Starter

#5 , 01 aug 2016 15:29

Bedankt voor het advies!

Terug naar “Privacy-bescherming”