Al bij al is de beste oplossing : wie in bepaalde omstandigheden in de fout gaat moet de kans krijgen om zich te excuseren.
Maar dan moet deze laatste ook deze aangeboden kans grijpen.
Als beiden partijen in de fout zijn gegaan .. dan wederzijdse excuses ..
De directrice heeft snel moeten reageren op een gebeurtenis die door de 15 jarige werd veroorzaakt.
En de 15 jarige, als minderjarige, heeft wellicht domme kinderachtige dingen gedaan.
Het bewijs is het "ontvrienden" van een vriend op facebook.
Voorbeeld :
Senegalees model trekt klacht tegen Sien Eggers in
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120214_018
dinsdag 14 februari 2012, 08u56
Veronique Boubane, een model van Senegalese afkomst, trekt haar klacht in tegen Sien Eggers. Ze beschuldigde de actrice van racisme.
‘Ik had geen persoonlijk contact met Eggers, maar kreeg een brief met uitgebreide excuses', zegt Boubane. ‘Dat was voor mij voldoende.'
Sorry hoor, maar heb je eigenlijk wel gelezen wat er aan de hand is?
En iemand 'ontvrienden' op facebook is precies een misdaad zoals jij het laat uitschijnen. Als je daar al excuses voor moet aanbieden, daar kan ik je niet in volgen hoor.
Een medeleerling (van 2 jaar ouder, maar in dezelfde klas) heeft Erik* al gepest sinds de eerste schooldag. Namen noemen als verkrachter en pedo is allemaal klein bier.
Een andere leerling, een meisje, is gisteren middag de hele middag niet in de klas geweest. 't Was dus klasseraad. Zij, nog een meisje en die medeleerling waarover ik het juist had hebben zowat iedereen aangepord om tegen Erik* te getuigen, van leerlingen tot leerkrachten!!
Een getuigenis op een klasseraad die een half uur heeft geduurd neemt geen hele middag in beslag hoor.
Erik* heeft daar gisteren smssen over gekregen van medeleerlingen die zich een beetje boos begonnen te maken op die drie, en die zich hebben aangeboden op het secretariaat om ook te getuigen. Er werd tegen hen gezegd dat ze na de pauze zouden worden opgehaald uit de klas. Niks van dat, ze hebben niet mogen getuigen, want ze zouden in Eriks* voordeel gesproken hebben.
Ik denk dat je de situatie totaal verkeerd inschat. Misschien schrijf ik het verkeerd, kan ook.
Vanmorgen is de moeder naar het CLB gegaan, en daar vielen ze uit de lucht. Ze waren stomverbaasd over wat er zich de afgelopen 4 dagen heeft afgespeeld. En de directrice heeft blijkbaar zaken gebruikt die nooit gemeld zijn aan het CLB (hebben ze wel plaatsgevonden???)