Bank speelt erfenisoverzicht door aan onbevoegden.

Lightning

Re: Bank speelt erfenisoverzicht door aan onbevoegden.

#16 , 16 feb 2012 17:26

Maar ik zit wel met de schade !
En die is???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucas123
Topic Starter

#17 , 21 feb 2012 16:09

Schade:
de familie weet nu wat is erf met mogelijk ruzie tot gevolg en mogelijk krijg ik nu ook geen erfenis meer van andere familieleden, omdat ze redeneren: die heeft al genoeg geld gekregen van deze erfenis. Maar ja, bewijs zo maar iets...
Geachte Lightning: denkt u dat bovenstaande een valabele redenen is om schadevergoeding te vragen.

Ps De klucht stopt trouwens niet met bovenstaand verhaal:
Gisteren belt iemand van in de straat bij mij aan: had deze gebuur toch wel een overzicht van de erfenis op mijn naam ontvangen zeker;
Blijkt dus dat nadat ik naar bank F had gebeld om te zeggen dat het eerste overzicht verkeerd verstuurd was en ik vroeg om het overzicht opnieuw op te sturen naar mijn juiste adres,
ze nu opnieuw het erfenisoverzicht naar een verkeerd adres sturen: de straat was nu wel juist, maar het huisnummer was verkeerd ??!!!
Trouwens het huisnummer was niet met de hand of zo geschreven, maar gewoon verkeerd getypt...(stond zoals gezegd ook gedrukt in akte van bekendheid en ook mondeling meegedeeld)
Mijn buren weten dus nu ook hoeveel ik erf !!!!!!!!!!
Ik terug naar bank F gebeld, weer exkuses gehad en nu gevraagd of ze het de derde keer wel naar het juiste adres kunnen sturen...

eylis

#18 , 21 feb 2012 16:20

er zit daar een ongelooflijk chronisch zatte bediende achter de balie denk ik...
dat is er eentje om naar de ombudsman te sturen...
al weet ik niet of er een banken-ombudsman is?

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#19 , 21 feb 2012 16:45

Ik terug naar bank F gebeld, weer exkuses gehad en nu gevraagd of ze het de derde keer wel naar het juiste adres kunnen sturen...
In totaal zal jij dus 3 x geërft hebben :lol:

lucas123
Topic Starter

#20 , 21 feb 2012 18:06

Ja 3 keer dus en als ik nu de naam van die grootbank vernoem dan heb ik een klacht wegens "schending van de privicy" aan mijn broek en hou ik misschien niks over :?
Ps en te bedenken dat ik na de eerste verkeerde versturing bijna in een Franse colère ben geschoten aan de telefoon met bank F... :evil:

Creatief

#21 , 22 feb 2012 17:43

er zit daar een ongelooflijk chronisch zatte bediende achter de balie denk ik...
dat is er eentje om naar de ombudsman te sturen...
al weet ik niet of er een banken-ombudsman is?
Ja, er bestaat een ombudsdienst bij elke bank, eylis.

Creatief

#22 , 22 feb 2012 17:52

Welk adres en huisnummer stond er dan in de akte van bekendheid?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#23 , 22 feb 2012 23:58

Gezien de brief niet OP NAAM van die personen stond, waarom hebben ze hem dan opengedaan?

lucas123
Topic Starter

#24 , 24 feb 2012 11:10

Sorry als het niet duidelijk was. In de akte van bekendheid stond de naam en adres en huisnummer van mezelf (dus de ergenaam) en dit was dus het correcte adres.
De eerst verkeerd verzonden brief bevatte mijn naam, maar dat is ook de naam van diegene die op dat verkeerde adres woonde (zijn nl. mijn ouders).
Gezien de naam dus hetzelfde was hebben ze de brief opengedaan.
De tweede verkeerd verzonden brief, was niet geopend door de buren (sorry voor mijn fout dus).

Terug naar “Privacy-bescherming”