Hallo,
Mijn huis, en dus ook mijn garagepoort, staat een kleine meter van een drukke straat waardoor het uitrijden moeilijk en eventueel ook gevaarlijk kan zijn.
Tot nu toe heb ik dit opgelost met een bolle spiegel, wat wel werkt maar toch best moeilijk is. Zeker tijdens bepaalde periodes is dat moeilijker, zoals wanneer mijn buurman zijn haag wat breder staat, wanneer het hard regent, ...
Daarnaast gebeurt het ook wel eens dat de spiegel plots stuk is (steentjes van de weg?), waardoor ik eigenlijk niet meer (veilig) uit mijn garage kan rijden.
Ik vroeg me af of het mogelijk is dat ik een camera aan mijn gevel hang die enkel dient om live te kijken, en dus geen beelden bewaart, om zo te kijken of we kunnen uit rijden.
Ik heb al wat opgezocht en ik vind regelmatig dat je camera niet op openbaar terrein gericht mag zijn, maar ook dikwijls staat hier dan vermeld dat het vooral om het opnemen van beelden gaat. Daarnaast lees ik bijvoorbeeld ook over webcams die gebruikt worden om live te kijken, bijvoorbeeld op een marktplein of iets dergelijks. Maar het is me niet duidelijk of er voor zoiets ook een mogelijkheid in de wet is voor "particuleren".
Heeft iemand hier een duidelijker antwoord op, of eventueel zelfs ervaring mee?