persoonlijke gegevens op internet bekendmaken!!!

Alain_vdb
Topic Starter

persoonlijke gegevens op internet bekendmaken!!!

#1 , 16 mei 2011 14:19

Beste allen,
Als ik mijn naam en voornaam in google ingeef kom ik de website van Vlaams Belang terecht waar dat een pdf bestand gepubliceerd staat met gegevens van alle allochtonen die Belgen geworden zijn de mijn ook dus. Kunnen mijn gegevens waar mijn leeftijd, geboorteplaats, naam, verblijfplaats vermeld staan zomaar op internet gezet worden waar dat iedereen toegang tot heeft???
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Alain_vdb op 16 mei 2011 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 16 mei 2011 14:29

Lijkt mij racisme op basis van afkomst, en grond voor klacht bij centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding.

bartvdv

#3 , 16 mei 2011 14:39

Racisme? Ga je dan ook het Belgisch Staatsblad aanklagen; daar wordt die lijst ook gepubliceerd. Het gaat hier hoogstwaarschijnlijk om hun tijdschriftje dat via de post wordt besteld en ook digitaal beschikbaar is via de website.

Reclame

Turaki

#4 , 16 mei 2011 14:47

Ah, dat verandert de de zaak. Indien deze lijst ook in het staatsblad verschijnt, is er niet veel dat u er aan kan doen.

Alain_vdb
Topic Starter

#5 , 16 mei 2011 15:49

voor mij blijft het gelijk zelfs als de Koning Albert dat gedaan heeft, ik wil gwn niet dat mijn pers. gegevens voor iedereen beschibaar zijn...

Marijkealleen

#6 , 16 mei 2011 16:36

.
Laatst gewijzigd door Marijkealleen op 23 mei 2011 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Alain_vdb
Topic Starter

#7 , 17 mei 2011 08:26

Dan moeten alle Belgen klacht indienen. Vind dit een beetje belachelijk als je niks te verbergen hebt. In de telefoonboek vond je indertijd ook naam, adres en telefoonnummer. Tegenwoordig, als het over 'nieuwe' belgen gaat of over alochtonen, ben je al dadelijk een rascist. Als je hetzelfde daarentegen over 'natuurlijke' belgen zegt kraait er geen kat naar.
heeft u graag dat uw geboortedatum, geboorteplaats, verblijfplaats en andere gegevens op internet staan en terug te vinden zijn op google? dat denk ik niet, dan waarom moet ik daarmee akkoord zijn, pasop ik heb geen enkele woord over rasizme etc. gezegd en ik denk dan ook dat je het verschil tussen internet en de telefoonboek kent, want anders maakt u zichzelf belachelijk!!!

westhoek

#8 , 17 mei 2011 08:53

Wel Alain, bij mij is dat ook zo. Ben erkend gastechnieker en energiedeskundige en sta ook op lijsten. Maar ik begrijp ergens uw standpunt wel. Die gegevens worden te pas en te onpas gebruikt of misbruikt. Enerzijds heb ik dat ook zo graag niet, anderzijds moeten klanten me kunnen controleren of ik wel op die lijst sta natuurlijk, en ook om commerciele redenen, dat mensen bij mij terecht komen.
De spam in mijn mailbox is niet te tellen, en als de dag van morgen iemand doodleuk mijn erkenning gaat overnemen en mijn naam, dan sta ik daar ook. En die zaken gebeuren dagelijks.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 mei 2011 13:59

VB heeft geen enkel belang om dat te publiceren.... ik vind echter niet waar er een lijst staat... laat via PB eens iets weten.
Het is zo wie zo niet dat als iets in staatsblad staat dat men die gegevens ergens anders zo maar mag publiceren.
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... ombudsman/" onclick="window.open(this.href);return false;

Alain_vdb
Topic Starter

#10 , 23 mei 2011 08:19

Ik heb een e-mail gestuurd naar VB met het vraag of dat ze de bestandje kunnen aanpassen zodat mijn gegevens verdwijnen ofwel helemaal verwijderen, we zullen zien hoe dat ze daarop gaan reageren hé.

Terug naar “Privacy-bescherming”