#1 , 28 aug 2011 12:14
Er werd door mij een telefoongesprek opgenomen , zonder daartoe de toelating gevraagd te hebben aan de correspondent.Dit telefoongesprek bracht elementen aan van niet-korrekt handelen van het bedrijf waar correspondent werkzaam is , en tegenpartij in het geschil.Er wordt gesteld dat de elementen van dit telefoongesprek niet mogen aangehaald worden bij een ten laste legging van de tegenpartij, aangezien hier een inbreuk werd gepleegd op de privacy van betrokkene ( correspondent).In casu gaat het niet over het het privé leven van de betrokkene, maar over een zuivere zakelijke vraagstelling naar de handelswijze van een bedrijf.De antwoorden van de correspondent geven tevens een duidelijk bewijs van de bedriegelijke handelswijze van het bedrijf.Het Hof van Cassatie stelde reeds ( Cass ARP 990235N ,09 jan. 2001) dat het opnemen van gesprekken waaraan men zelf deelneemt, geen probleem oplevert.Maar in deze werd diegene die de opname uitvoerde zelf opgebeld, daar waar in mijn geval, ik diegene ben die de tegenpartij opbel.Kan mijn opname ontegensprekelijk gebruikt worden in een rechtsgeding