Schending privacy?

cindy1975
Topic Starter

Schending privacy?

#1 , 12 dec 2012 20:36

Vandaag kom ik thuis mij totaal van geen kwaad bewust. Tot ik plots naar mijn gang ging richting voordeur. Daar lag opeens midden in de gang een brief op de grond. Vond ik vreemd. Dit bleek van een deurwaarder te zijn. Er stond ons adres op maar het was eigenlijk voor mijn buur bedoeld. Wij hebben huisnummer 89 en buur 89a. Blijkbaar was deze letter vergeten.
Na verder onderzoeken en na contact op te nemen met de gerechtsdeurwaarder bleek dat er dus politie , wijkagent, slotenmaker .... en dergelijke in mijn huis zijn geweest. Ik ben er eigenlijk nog niet goed van . Het gedacht dat er wild vreemde mensen in je huis zijn gegaan terwijl het voor de buren was.
Waar de fout zit weet ik nog niet. Ze gingen ons blijkbaar op de hoogte.
Ik vind dit enorme schending van privacy. Kan ik klacht neer leggen? En tegen wie?
Voor hetzelfde geld was volledig mijn inboedel weg en dan!! Je mag er gewoon niet aandenken.

Kunnen jullie mij raad geven wat ik al dan niet kan doen

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#2 , 12 dec 2012 22:20

Het enig mogelijke verhaal ( klacht ) is tegen deurwaarder , die in deze de hoofdfiguur is ( en zich vergist heeft van huisnummer ) .
Hebt u schade aan de deur ( slot ) ?
" Ze gingen ons blijkbaar op de hoogte stellen " Wie heeft dit gezegd - deurwaarder of politie ?
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Turaki

#3 , 12 dec 2012 22:39

Deurwaarder heeft een fout gemaakt, en is aansprakelijk voor eventuele schade (dus ook alle kosten mochten uw spullen weg zijn). Ik vrees echter dat een klacht wegens schending van de privacy niet ver zal komen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 dec 2012 22:42

Fout van deurwaarder.
In principe is deze daarvoor verzekerd.
Hebt u de brief nog? Best niet openen maar van de omslag een fotocopie nemen.

Morgenvroeg eerste werk contact met deurwaarder opnemen (tel) en best ook op zijn mailadres.

Wat schending privacy betreft .... zal niet veel uithalen.
Is een ambtsfout want hij had het rijksregister MOETEN raadplegen.
Inloggen op RR wordt opgeslagen en kan dus gecontroleerd worden of DW dat gedaan heeft.

cindy1975
Topic Starter

#5 , 13 dec 2012 12:27

Ik ga de uitleg geven.Er staat op mijn adres een firma die zijn rekening niet betaald. Wij mijn gezin en ik hebben daar niets mee te maken. Het bedrijf staat op een(firma) naam en de zaakvoerder is mijn gebuur. Ik heb al enkel kleren gevraagd of hij zijn adres wil veranderen maar tot op heden is dit nog niet gebeurt.
Ik heb nu ondertussen al contact gehad met de deurwaarder en voor deze zaak lijkt er wel een oplossing. Enkel in de toekomst kan er terug een probleem optreden. ik heb al contact gehad met de gemeente, politie en het ministerie van economie maar telkens word ik van het kastje naar de muur gestuurd. niemand kan me blijkbaar helpen. op het minsterie vertelden ze mij dat ik beter een advocaat aanstel om dit probleem op te lossen. is het dan in belgie zo moeilijk om een adres te veranderen van een firma en kan ik dan zo makkelijk een firma oprichten op een adres eender waar?
Ik heb op de gemeente wel al een attest gekregen met mijn gezinssamenstelling en een attest dat ik niets met die firma te maken heb. is dat genoeg?

alvast bedankt voor de gegeven reacties.

Jef 007

#6 , 13 dec 2012 12:52

attest dat u met die firma niks te maken heeft ?? hoe ziet dat attest er dan uit?
pleegt u of uw buurman geen domicilie fraude? waarom laat u toe dat uw buur zijn firma adres bij u heeft ?

cindy1975
Topic Starter

#7 , 13 dec 2012 13:01

omdat ik helemaal niet wist dat zijn firma op mijn adres stond. het attest wordt door de gemeente opgestuurd. Ik zou niet weten dat er domicilie fraude is. bij ons is de wijkagent langs geweest om vast te stellen dat mijn gezin en ik hier wonen. de frima is in het staatsblad verschenen een 5tal maanden later.

freelance

#8 , 13 dec 2012 14:15

• Wie fictieve zetels huurt of verhuurt is strafbaar.
• Wie een fictieve zetel huurt kan op basis van deze vaststelling failliet worden verklaard;
• Wie een fictieve zetel huurt verliest alle solvabiliteit

• Wie een fictieve zetel huurt zal wellicht tal van nuttige en noodzakelijke meldingen waaronder dagvaardingsexploten en betekeningen niet ontvangen. Aldus zullen niet alleen de schulden nog hoger oplopen, maar zullen bovendien belangrijke middelen van verdediging definitief verloren gaan;

• Wie als handelaar in eigen naam een fictieve woonplaats heeft gekozen om thuis niet verontrust te worden met het faillissement of om bepaalde goederen weg te moffelen, zal het recht op verschoning na faillissement verliezen.

Bron : Elfri de Neve

Er is domiciliefraude ten aanzien van die firma.
Dringend wijkagent vragen procedure ambtelijke schrapping op te starten .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 13 dec 2012 18:54

Klopt freelance is me voor kwartierinspecteur kan een procedure opstarten.
Documenten staan in hun politiesysteem ISLP ( lokale politie) .... worden als ik me niet vergis naar parket verstuurd.
Mocht de kwartierinspecteur het niet vinden dan vraag ik wel eventjes waar het staat in de boomstructuur :wink:
Staat dus onder bestuurlijk - anderen - vestiging firma.
Document geeft aan aan welke diensten het dient te worden verzonden.
Tevens dient zoals @freelance schrijft nog een afzonderlijk Pv opgesteld inzake vals adres .... bestemmeling eveneens pdK.

Terug naar “Privacy-bescherming”