post in ziekenhuis

maelstorm69
Topic Starter

post in ziekenhuis

#1 , 08 jul 2013 10:24

ik verblijf in een psychiatrisch ziekenhuis en bestel regelmatig postpaketjes.

telkens ik iets aankrijg moet ik de paketjes opendoen voor de verpleging hun neus en willen ze weten wat erin zit.
nu vroeg ik me af of post niet onder privacybescherming valt en of ze dit zomaar mogen.

onder welke wet valt dit en welke zijn de uitzonderingen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jul 2013 10:28

U bent bij mijn weten geïnterneerd dus u beschikt niet over de vrijheid van handelen.
U wordt net zoals in gevangenis gecontroleerd op uw doen en laten.

maelstorm69
Topic Starter

#3 , 08 jul 2013 11:02

1.Niemand mag worden onderworpen aan willekeurige of onwettige inmenging in zijn privéleven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling, noch aan onwettige aantasting van zijn eer en goede naam.
2.Een ieder heeft recht op bescherming door de wet tegen zodanige inmenging of aantasting.

ik geloof dat ze met wettige inmenging een selectief vonnis bedoelen.
is het niet zo dat al dan wel het rechtsreeks moet opgenomen worden in een vonnis of voorwaarden als ze rechtreeks prive willen aantasten?

Reclame

marieke43

#4 , 08 jul 2013 13:08

Het lijkt mij ook maar normaal dat ze dit toch doen hoor, stel dat er een gevaarlijk voorwerp in uw postpakketjes zit? dan zou u hiermee het verplegend personeel kunnen verwonden (hiermee bedoel ik niet dat u dit bestelt he, maar zo'n dingen komen vaak voor in de psychiatrie) mijn beste vriendin werkt op de psychiatrie en dat is de normale gang van zaken, het is trouwens niet willekeurig, iedereen die postpakketjes ontvangt moet ze openen in hun bijzijn.
zeker niet onwettig.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 jul 2013 21:17

Neen, er is een vonnis en als geïnterneerde kunnen alle beveiligingsmaatregelen die de wet toelaten toegepast worden.
Net zoals iemand die vrij op proef is deze kan ook gecontroleerd worden bij persoon thuis,of enkelband heeft ...politie hoeft dan ook geen bevelschrift te hebben om binnen te komen.
Of voorwaardelijk vrij hier zijn er algemene voorwaarden en specifiek aan één persoon.
( niet 100 % juridisch correct maar bij wijze van vergelijking)

Terug naar “Privacy-bescherming”