Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader heeft volgens mij een psychische stoornis maar daar gaat het niet (rechtstreeks) over.
Ik ben 19 jaar en heb mij enkele weken geleden ingeschreven in een VAB-rijschool om rijlessen te volgen. Daar is een dossier aangemaakt over mij met daarin mijn gegevens en natuurlijk ook wanneer ik me heb ingeschreven, en wanneer en hoeveel ik betaald heb.
Mijn vader laat het al jaren na correct volgens het voorlopig vonnis te betalen omdat daarin niet duidelijk beschreven staat wat wel en wat niet betaald moet worden. Hoewel ik begrijp dat niet alles concreet op papier gezet kan worden en er dus een allesomvattende concept geschreven staat, slaagt hij er toch in om het merendeel van de kosten die hij moet betalen, niet te betalen. Nu over dat allesomvattend concept wil ik kort even uitweiden - in de hoop dat ik andere lezers van dit forum kan aanzetten tot kritisch oordelen en ik misschien in contact kan komen met een advocaat die het wel aandurft om de corruptie in ons rechtssysteem aan te pakken - alvorens over te gaan naar mijn vraag. Aangezien er dus niks concreet geschreven en dus een allesomvattend concept staat in het voorlopige vonnis, leest mijn vader tussen de regels bij wijze van spreken en betaalt hij, wat hij wil betalen en betaalt hij niet, wat hij niet wil betalen. Dit is een ondraaglijke situatie waar mijn moeder, zussen en ik in terecht zijn gekomen omdat we niet zeker weten of we geld krijgen en hoeveel we krijgen? Ik moet hierbij wel een kleine nuance maken want hij betaalt wel een klein bedrag aan alimentatie maar dat is dus te weinig aangezien hij het nalaat de - zoals in het voorlopig vonnis beschreven - buitengewone kosten correct te betalen. Alvorens hij deze betaalt wil hij 1) dat mijn moeder hem op voorhand inlicht over welke kosten er betaald moeten worden (hij wil inspraak, zo niet controle over de kosten (teken van psychisch probleem), en 2) het betaalbewijs (waarvan iedereen weet dat niet iedere winkel dit een de klanten geeft).
Nu kom ik bij mijn vraag. Ik heb mij bij de rijschool ingeschreven en die rijlessen betaald en hij werd pas nadien op de hoogte gebracht van de betaling. Hij belde naar de VAB-rijschool met de vraag wanneer ik ingeschreven ben en wanneer ik betaald had (hij heeft dit namelijk zelf in een mail naar mijn moeder en mij gestuurd), en zij hebben hem dit verteld ook al stond dit in mijn dossier, ben ik volwassen en heeft hij geen zeggenschap meer over mij. Is hier sprake van schending van mijn privacy omdat mijn dossiergegevens aan een derde met wie ik niks meer te maken wil hebben, is gegeven? Mijn gevoel zegt van wel maar ik wil het eerst zeker weten alvorens juridische stappen te ondernemen.