Mag een moderator privé-berichten lezen?

Reflex
Topic Starter

Mag een moderator privé-berichten lezen?

#1 , 29 sep 2014 18:23

Mijn vraag is op zich relatief eenvoudig maar ik vind niet meteen een relevant antwoord op het internet:

Mag een moderator van een website (bijvoorbeeld een datingwebsite) privé-communicatie tussen 2 betalende leden lezen zonder dat beide leden hiervoor voorafgaand hun toestemming hebben verleend?
De algemene voorwaarden stipuleren dat de beheerder van de website de gepubliceerde content wel kan controleren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 29 sep 2014 18:30

Privé-communicatie is juist dat, privé-communicatie. Staat er in de voorwaarden een clausule met betrekking tot niet publieke content?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 sep 2014 18:30

U geeft zelf het antwoord.
Een dating site is een privé (commerciële) activiteit waar partijen overeenkomen naar wat in de algemene voorwaarden beschreven staat.

Reclame

Reflex
Topic Starter

#4 , 29 sep 2014 22:50

U geeft zelf het antwoord.
En welk antwoord geeft ik dan precies?
Er wordt in de algemene voorwaarden verwezen naar hun recht om materiaal "gepubliceerd op de website" te controleren. In hoeverre valt privé-communicatie, die weliswaar gewisseld wordt via die website, onder de noemer "materiaal gepubliceerd op de website"?

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 sep 2014 08:00

Bij een phpBB forum zoals hier kan de moderator zo maar niet aan de privé berichten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Privacy-bescherming”