Gegevens online plaatsen

Hanzi
Topic Starter

Gegevens online plaatsen

#1 , 07 dec 2014 14:28

Beste forumleden,

Ik heb een vraagje.
Ik ben zelfstandige in bijberoep en heb bepaalde klanten die niet willen betalen.

Mag ik hun gegevens zomaar op het internet zetten of is dit verboden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 07 dec 2014 14:32

welke gegevens van wie zou je waar op welke website zetten? Zo van : op FB (aan iedereen) : meneer Janssens uit de roddelstraat 12 in babbelbeke heeft zijn factuur van 200 euro niet betaald? Wellicht weet je zelf heel goed dat je daar behoorlijk door in de problemen kan komen.

LeenW

#3 , 07 dec 2014 14:55

Ik weet dat het heel frustrerend kan zijn, maar dit kan inderdaad niet. U zult het via de juridische weg moeten afhandelen.

Reclame

j.demoor

#4 , 09 dec 2014 08:57

“Art.4.§ 1. Persoonsgegevens dienen :1° eerlijk en rechtmatig te worden verwerkt; 2° voor welbepaalde, uitdrukkelijk omschreven en gerechtvaardigde doeleinden te worden verkregen en niet verder te worden verwerkt op een wijze die, rekening houdend met alle relevante factoren, met name met de redelijke verwachtingen van de betrokkene en met de toepasselijke wettelijke en reglementaire bepalingen, onverenigbaar is met die doeleinden...”(8 DECEMBER 1992. - Wet tot bescherming van de persoonlijke levensfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 dec 2014 09:07

Mocht je dit doen daar zou je toch veel spijt kunnen van krijgen.

Daarvoor zijn rechtbanken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Privacy-bescherming”