Pagina 1 van 1
Ongewenst opgebeld worden
Geplaatst: 05 aug 2015 16:28
door BabyOnTheWay
Beste,
Een kennis van me wordt sedert ruim een jaar verschillende keren per week, op zijn privé-gsm, opgebeld door verschillende slagerijen van een grootwarenhuisketen.
De reden dat de slagers bij hem terechtkomen is omdat zijn gsm-nummer vermeld staat als technical support voor een van de machines waarmee gewerkt wordt.
De kennis heeft al verschillende contacten gehad met de klantendienst van het grootwarenhuis, teneinde dit vervelend probleem aan te kaarten, doch zonder enig succes. Hij wordt nog steeds opgebelt.
De kennis is nu ten einde raad en wil het grootwarenhuis hiervoor in gebreke stellen. Waarop kan hij zich baseren?
Re: Ongewenst opgebeld worden
Geplaatst: 05 aug 2015 16:35
door Franciscus
Is het warenhuis ( de keten) vermoed ik al met een AS in gebreke gesteld?
In principe zal u via ombudsdienst communicatie moeten gaan. Politie kan u de juiste coördinaten doorgeven - zij kunnen dan ineens een melding maken van het probleem in hun systeem en u het meldingsnummer overmaken
Indien nog niet gedaan dan volgende AS waarin staat dat u aangifte zal doen bij politie en kopie naar ombudsdienst - hier vermeldt u al het meldingsnummer.
Schadevergoeding zal iets moeilijker zijn ...of telefoonnummer moet een bepaalde functie hebben.
Re: Ongewenst opgebeld worden
Geplaatst: 05 aug 2015 16:43
door BabyOnTheWay
Neen, enkel e-mail verkeer en telefonische gesprekken
Hij wil in gebreke stellen, maar weet niet goed op welke rechtsgronden hij zich kan baseren..
Stalking of belaging is het niet echt, aangezien het uiteraard niet met opzet gebeurt..
Re: Ongewenst opgebeld worden
Geplaatst: 05 aug 2015 18:11
door Franciscus
Wel indien ze er niets aan doen.
Re: Ongewenst opgebeld worden
Geplaatst: 05 aug 2015 18:18
door Turaki
Klacht wegens belaging (nadat het grootwarenhuis formeel in gebreke is gesteld) bij elk telefoontje lijkt mij ook een mogelijkheid.
Re: Ongewenst opgebeld worden
Geplaatst: 05 aug 2015 18:28
door BabyOnTheWay
Een bijkomend probleem dat ik in dat geval voorzie is dat de keten niet zélf verantwoordelijk is voor het onderhoud van haar toestellen..
Is zij dan de juiste persoon om klacht tegen in te dienen?
Re: Ongewenst opgebeld worden
Geplaatst: 05 aug 2015 19:13
door Franciscus
Wat mij betreft is de warenhuisketen wel het aanspreekpunt - zij moeten maar hun leverancier hierop aanspreken en hen verplichten de zaak in orde te brengen.
Stel er breken enkele bakstenen uit de voorgeven van het warenhuis.... dan is de tegenpartij toch niet de baksteenfirma of de aannemer maar voor u toch het warenhuis.
U zou ook ja ja ja ja kunnen zeggen op de telefoontjes ...niets verplicht u om te zeggen dat het telefoonnummer fout is of te begrijpen wat ze zeggen aan de lijn?????
In het leger moest ik ook maar luisteren naar Nederlandstalige bevelen dus die dronken Franstalige generaal die zijn wagen moest hebben heeft 'eventjes' kunnen wachten want niemand van de miliciens sprak Frans

Re: Ongewenst opgebeld worden
Geplaatst: 05 aug 2015 19:53
door WP002
Kan zéér lastig zijn. Ik had vroeger op mijn werk een telefoonnummer dat slechts 1 cijfer scheelde met de klantendienst van De Lijn. Nu moet er ergens in één van hun publicaties het verkeerde nummer gestaan hebben, want ik kreeg plots tientallen telefoontjes om inlichtingen wanneer de bus vertrok... Mijn werkgever heeft me uiteraard toen een ander nummer gegeven. Privé - en dat was wel verwarrender - blijkt mijn telefoonnummer één nummer te schelen met dat van iemand van de Vlaamse Vereniging voor Wiskundeleerkrachten, en ook bij haar gegevens stond ergens mijn nummer. Aangezien ik zelf wiskundeleerkracht ben was dat wél even verwarrend, maar ik heb de dame in kwestie even opgebeld en dit euvel gemeld, een week later was het opgelost.
Moraal van het verhaal: misschien verschilt het nummer van de topicstarter één cijfer met het beoogde nummer, wellicht kan hij zelf naar dat nummer bellen en de situatie uitleggen.
Re: Ongewenst opgebeld worden
Geplaatst: 05 aug 2015 21:37
door BabyOnTheWay
Dank allen voor de antwoorden.
Ik zal hem zeggen dat hij alvast kan beginnen met een ingebrekestelling. Hopelijk wordt het daarmee snel opgelost!