Ex Schoonmoeder op school wegblijven tijdens week bij vader

bernadette
Topic Starter

Ex Schoonmoeder op school wegblijven tijdens week bij vader

#1 , 25 aug 2015 15:36

Kan men aan een oma verbieden om aan de school te komen van de kinderen in de niet-week van de partner?
ik ben een (bijna gescheiden) ouder van 3 kinderen en de regeling voor de kinderen is week/week
Echter in mijn week komt de moeder van mijn ex-partner aan de school.
Van de directrice en ouders kreeg ik te horen dat zij haar 's morgens verstopt om te zien om hoe laat of door wie de kinderen aan school worden afgezet. Ook verneem ik dat er vanalles over mij wordt gezegd tegen andere ouders en ook ben ik al meerdere keren aangevallen (in woorden) door haar.
Kan ik een verbod aanvragen dat ze in mijn week niet aan de school komt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 aug 2015 10:00

Het lijkt me verstandiger om een klacht in te dienen wegens laster/eerroof voor de zaken die ze zegt tegen andere ouders en eventueel stalking in te roepen dan om een straatverbod aan te vragen als u verder geen klachten zou indienen.

eylis

#3 , 26 aug 2015 11:02

de toestanden zullen vermoedelijk zelfs snel kalmeren als u inderdaad kacht neerlegt bij de politie. Wees wel formeel en zakelijk in je melding. Vertel de feiten zoals de directrice ze heeft verteld en wat er aan de ouders gezegd is geweest. Probeer dit zuiver zakelijk te houden en niet emotioneel te worden. De politie moet om deze klacht te onderzoeken een tegenbezoek brengen aan uw ex-schoonmoeder. Ze zal met de feiten geconfronteerd worden en te horen krijgen dat dit een klacht voor laster/eerroof en zelfs belaging is die vervolgd kan worden. (belaging wordt het als deze feiten blijven gebeuren: ze veroorzaken onrust en stress bij de persoon die ze ondergaat. De persoon die het uitvoert heeft ook perinentn die bedoeling) Vaak nemen mensen die zo'n fratsen uithalen al behoorlijk gas terug als er een officiele klacht is die de politie onderzoekt. Straatvebod is een brug te ver. Immers dit gaat niet over uw woning, en meestal moeten de feiten dan wel ernstiger zijn.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 aug 2015 11:17

Straatverbod zal door de rechter moeten ingesteld worden.
Ik vermoed dat er nog geen vonnis is.
Mogelijk is de eerste stap beter een soort van bemiddeling.
Niets houdt u tegen toch aangifte te doen ... want in veel gevallen zal gezien de feiten pdK opdracht geven tot een soort van bemiddeling als middel tot het laten stoppen van de feiten.
En zal een politiedienst opdracht krijgen een goed met tegenpartij te praten....
Grootmoeder zal dan op het kantschrift moeten aftekenen dat ze akkoord gaat met de 'voorwaarden'.

bernadette
Topic Starter

#5 , 28 aug 2015 11:41

Een bemiddeling is hier onmogelijk! Toch bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat een bezoekje aan het politiekantoor inderdaad een eerste stap zal zijn. Bedankt!

Terug naar “Privacy-bescherming”