privacy in ziekenhuis

bynens1988
Topic Starter

privacy in ziekenhuis

#1 , 16 okt 2015 18:07

Ik ben sinds enige tijd in behandeling voor leukemie en vraag me af of de balie bedienden je kamernummer zomaar mogen doorgeven en zeggen dat je er daadwerkelijk ligt. Kan je dit als patient weigeren en officieel melden dat je dit niet wilt?
Het is namelijk zo dat ik tijdens vorige verblijven altijd gemeld heb aan de hoofdverpleegkundige dat ik geen telefoons of bezoek wilde ontvangen en ze deden hun best, maar mijn gegevens werden gewoon door de balie aan iedereen gegeven die er achter informeerde en er dus constant telefoons en mensen aan mijn bed stonden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 okt 2015 14:22

Je kan het melden aan de opnamebalie maar ik weet niet of het in praktijk 100% zal werken. Geen telefoon ontvangen kan geregeld worden door de telefoon uit te trekken en terug in te pluggen indien je zelf wil bellen, en de hoofdverpleegkundige kan op jouw vraag eventueel een bordje 'geen bezoek, wend u tot de verpleging' aan de deur hangen en bezoekers wegzenden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”