dag forummers
Geen idee of hier reeds iets is over gepost.
Mijn vrouw is nu ca 10 maand geregistreerd bij linkedin, dit was om terug werk te vinden. Er komt nu een mail binnen met een nieuw contact om toe te voegen. Dat hebben we nu eens geaccepteerd. Ons verzoek word dus verzonden naar dat contact.
Prompt zien wij dat er op de pagina nog 2 contacten worden weergegeven die we kennen. 1 Kennen we inderdaad. We hebben ook dat doorgeklikt om toe te voegen.
Wat mij nu deed achterover vallen was dat op de volgende pagina een waslijst aan contacten te voorschijn komt die niet bij linkedin zijn, maar wij kunnen ze aanvinken om bij linkedin toe te voegen. het vreemde hiervan is nu dat de volledige contactenlijst van mijn vrouw daar op het scherm staat. Mailadres van de dochter, vrienden en familie. Adressen die wij nooit bewust zouden delen. Dus stel ik mij nu de vraag hoe linkedin al haar contacten heeft gevonden, en of dat op een wettige manier zou kunnen zijn gebeurd.
Er staat uitleg op hun side, maar ik vraag me af wat de wetgeving te vertellen heeft over het verzamelen van mailadressen, en wat ze dan met deze adressen (niet) mogen doen.
Over het verwijderen van die gegevens vind ik nog niet hoe.
https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy