privacy - copy's makelaars bureel

LDB
Topic Starter

privacy - copy's makelaars bureel

#1 , 13 jul 2016 16:12

Het volgende.
Ik had een overeenkomst met een makelaars kantoor voor verkoop app. Nu deze termijn was afgelopen zonder resultaat en opgezegd door mijzelf. Geen probleem op 11 /07 liep alles ten einde. Nu ging ik echter achter mijn persoonlijk dossier dat ze hadden opgesteld van mij met allerlei gegevens in zoals bv copy van trouwboekje copy van akte copy van aankoop e.d. kortom veel.
Nu kreeg ik te horen in het makelaars kantoor dat ze dat niet meegaven en dat bewaarde ja voor wat weet ik niet. Ik ga er wel vanuit dat de overeenkomst met het kantoor is afgelopen en ik dan ook recht heb op alle papieren die mij aanbelangen of heb ik het mis .
Wat zegt de wet op de privacy hierover.??

dank voor antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jul 2016 16:42

Het zijn toch maar kopieën?
Zelfs als ze de kopieën teruggeven is het mogelijk dat ze eerst nieuwe kopêën hebben gemaakt
van de eerste kopeën, enz.....
Aangezien u die kopïeën vrijwillig hebt gegeven is er m.i. geen inbreuk op privacy.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

bosprocureur

#3 , 13 jul 2016 16:51

Het volgende.
Ik had een overeenkomst met een makelaars kantoor voor verkoop app. Nu deze termijn was afgelopen zonder resultaat en opgezegd door mijzelf. Geen probleem op 11 /07 liep alles ten einde. Nu ging ik echter achter mijn persoonlijk dossier dat ze hadden opgesteld van mij met allerlei gegevens in zoals bv copy van trouwboekje copy van akte copy van aankoop e.d. kortom veel.
Nu kreeg ik te horen in het makelaars kantoor dat ze dat niet meegaven en dat bewaarde ja voor wat weet ik niet. Ik ga er wel vanuit dat de overeenkomst met het kantoor is afgelopen en ik dan ook recht heb op alle papieren die mij aanbelangen of heb ik het mis .
Wat zegt de wet op de privacy hierover.??

dank voor antwoord.
Voor zover ik meen te weten zijn ze verplicht die gegevens op te vragen en gedurende een aantal jaren in dossier te bewaren. Of hoe de ene verplichting (administratie) een andere (respect privacy) kan doorkruisen.

Reclame

LDB
Topic Starter

#4 , 14 jul 2016 08:54

dank u wel voor de antwoorden.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 jul 2016 11:00

Het geeft hen echter geen vrijgeleide om die info verder nog "openbaar" te gebruiken. Stel dat er in hetzelfde gebouw bijvoorbeeld een ander appartement met net dezelfde indeling door hen zou verkocht worden, mogen ze geen plannen / foto's / etc... uit uw dossier gebruiken voor de verkoop van het andere appartement.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LDB
Topic Starter

#6 , 19 jul 2016 11:08

Dank u wel allemaal

Terug naar “Privacy-bescherming”