Geachte,
Dit is een eerste maal dat ik dergelijk forum bezoek alsook in contact kom met een feitelijk juridisch probleem.
Bondig samengevat is mijn probleem als volgt te omschrijven:
Een onbekend personeelslid in een bankkantoorwaar ikzelf ben ingeschreven geeft sterk vermoedelijk persoonelijke gevens als uitschriften, stortingen... door aan een derde partij. (Ikzelf heb een slechte relatie met die derde, en de betreffende probeert dus via een persoonlijk contact in de bank informatie te verkrijgen)
-Vanzelfsprekend heb ikzelf aan de bankinstantie jaren geleden gemeld dat ik niet wens dat niemand behalve ikzelf uitschriften toegestuurd krijg.
-Niemand behalve ikzelf(en de bank) heeft toegang tot mijn rekeningen.
Probleem is dat ik dit uiteraard onmogelijk kan bewijzen. Ik heb geen idee welk persoon in de bankinstantie de informatie doorspeeld, noch kan ik bewijzen dat de derde beschikt over de informatie. (Buiten verbale woordwisselingen). En in die woordwisselingen kon de derde op de euro mijn recente stortingen/uitgaven opnoemen. Gezien de situatie voel ik me sterk in het nauw gedreven gezien de grove privacyschendingen en voel ik me machteloos.
Is er een actie die ik kan ondernemen buiten gewoon alle rekeningen bij die bankinstantie sluiten en over te stappen naar een andere bank?
Groeten RietN
-