erkenning kind

radeloos0311
Topic Starter

erkenning kind

#1 , 03 okt 2010 04:49

Zit met een paar vragen, Ik ben 17 weken zwanger, mijn ex wil zijn kind wel erkennen maar er zit een juridische kwestie achter...
Hij is namelijk met zijn ex aan't procederen ivm regeling van hun dochter....

Nu is hij naar zijn advocaat gegaan en die vertelde hem dat hij zijn co-ouderschap over zijn dochter kan verliezen als hij mijn kind erkent of niet...
Dus wat hij ook doet, maakt niet uit. Maar volgens mij is dit toch niet mogelijk aangezien het om 2 totaal verschillende kinderen uit verschillende relaties gaat, of ben ik hier dan zodanig mis in...????

Zou iemand me meer uitleg kunnen geven, want ik weet het voor de moment helemaal niet meer...

Hij wil dat ik mijn kind laat weghalen, omdat dit kind voor hem niet gewenst is..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 04 okt 2010 15:02

ik denk dat er iemand jou onder druk aan het zetten is om abortus te plegen.

Ik heb nog nooit gehoord dat het erkennen van een kind bij een andere vrouw een belemmering zou zijn voor het uitoefenen van co-ouderschap! Leuk smoesje maar... no way josé, dit klopt volgens mij niet.

wel even goed nadenken of je wel bewust een kind wil dat door de vader niet gewenst is: het is een hele verantwoordelijkheid.

radeloos0311
Topic Starter

#3 , 04 okt 2010 17:55

Dat het kind door de vader niet gewild is ben ik me van bewust, en ik ben me ook bewust dat het een moeilijke beslissing is en een hele verantwoordelijkheid...
Maar dat neemt niet weg dat het kind door mij en mijn familie wel gewenst is...

Ben ondertussen ook naar mijn advocaat gegaan en die zei me ook dat het helemaal niet terzake deed. Dus op dat vlak ben ik ondertussen al wat geruster...
De vader van mijn kind is nog steeds mijn beste vriend, en ik weet met zekerheid dat hij me zal steunen als het kind er eenmaal is.. Ik denk dat dit alles gewoon een reactie is door machteloosheid.
Misschien heeft hij op het moment een beetje te veel aan zijn hoofd, ik hoop het.
En langs de andere kant zullen we wel zien hoe alles verder verloopt denk ik.

Maar ter verduidelijking ik sta volledig achter mijn keuze om mijn kindje zelf op te voeden.

Toch bedankt voor de reactie :)

Reclame

Terug naar “Andere”