Ik ben al even op zoek naar wat informatie wat betreft het 'officieel' samenwonen maar vind nergens de juiste info.... Ik hoop dat ik door het stellen van deze vraag wat wijzer word.
Na een relatie van 8 jaar groeit stilaan het idee om wettelijk samen te wonen (eventueel te huwen) met mijn huidige partner. Dit lijkt me niet meer dan normaal als je al zolang samen bent. Er is echter 1 probleem. In tegenstelling tot wat de meerderheid doet, namelijk een elders iets huren of kopen, zouden we graag bij de ouders willen intrekken. M.a.w mijn huidige vriendin zou graag hier bij ons komen wonen.
Ik neem aan dat zij haar domicilie dan zowieso zal moeten veranderen maar kan zij dit zomaar op ons adres laten zetten?
Gaat 'de wet' er dan niet van uit dat je met verschillende partijen samenwoont onder hetzelfde dak? Moet er dan ook eerst een attest afgeleverd worden voor een twee-gezinswoning?
Dat laatste zou echter een groot probleem zijn. In de villawijk waar wij wonen wil men namelijk niet dat een bestaande woning omgevormd wordt tot een twee-gezinswoning.
Wat kunnen we doen om onze droom toch te realiseren? Graag jullie mening.
Mvg