In 2001 leerde ik mijn (ondertussen ex) man kennen , vanaf het begin van onze relatie had hij me duidelijk gemaakt dat hij schulden had met zijn vorige vriendin (heidi) . Nooit heeft hij willen zeggen hoe groot hun schuldenlast wel was ,want volgens hem deed dat er niet toe .
'Door te werken zal ik er wel vanaf raken' suste hij mij ...
Bij onze ontmoeting had mijn ex een arbeidsongeval voor had waarvan hij aan het revalideren was , hij leefde toen van een vervangingsinkomen van de verzekering .
Vrij snel ben ik van mijn ex zwanger geraakt en zijn we ook heel rap in het huwelijk getreden , nu weet ik echter ook waarom ...
Bijna 9 jaar ben ik met hem gehuwd geweest , van die 9 jaar heeft mijn ex gedurende 7 jaar NIET willen werken want hij had een mooi leven
Alle dagen thuis op zijn luie kont en de verzekering die zijn schulden afbetaalde terwijl hij er gene klop moest voor doen , tot op het moment dat de verzekering niet langer zijn vervangingsinkomen uitbetaalde ...
Ik als braaf vrouwtje werkte toen al full time moest nu ook nood gedwongen nog eens extra te gaan bijklussen tijdens de weekends om mijn gezin te kunnen onderhouden want mijn ex 'kon niet werken door zijn arbeidsongeval' ...
Uiteindelijk na een halfjaar dubbel te hebben gewerkt ben ik noodgedwongen mee in de collectieve schuldbemiddeling gestapt door de schuldenlast die mijn ex had , ik moest daar in mee stappen volgens hem want we waren getrouwd (zelfs met een huwelijkscontract van scheiding van goederen) ...
Wel wil ik duidelijk zijn dat mijn ex alle betalingen en zo verder deed , ik had niet eens weet van wat er op ons rekening stond , ik had zelfs geen bankkaart , want ik 'vertrouwde ' hem ...
Nu ben ik na jaren van gemanipuleer en leugens van hem gescheiden .
Nu blijkt dat de vrouw (heidi) waar hij destijds een torenhoge schuldenlast van 76.000 euro mee heeft gemaakt opnieuw zijn huidige vriendin is .
Onze collectieve schuldbemiddeling loopt op zijn einde .
Kan ik via de één of andere procedure geld terugvorderen (voor mijn leed) aan zijn vriendin die NOOIT (mijn ex had alle schulden van hen beide éénzijdig op zijn naam gepakt) heeft helpen afbetalen voor de leningen die zij samen met mijn ex destijds heeft afgesloten ?
Ik beschik over de leningskontrakten met beide hun handtekening en naam erop . GRAAG HULP EN ADVIES VOOR DE TOEKOMST VAN MIJN KINDEREN DIE GENOEG GELEDEN EN AFGEZIEN HEBBEN DOOR HAAR OMDAT ZE NIET HIELP AFBETALEN