Welke straf als je geen domicilie hebt ?

Bijtje
Topic Starter

Welke straf als je geen domicilie hebt ?

#1 , 06 okt 2010 00:17

Geen domicilie hebben is strafbaar, maar welke straffen staan daar precies op ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
goalsurfer

#2 , 10 okt 2010 19:04

Dat vraag ik mij ook een beetje af.

float

#3 , 10 okt 2010 20:09

"Art. 7. De overtredingen van de voorgaande artikelen, van de besluiten tot uitvoering ervan en van de in artikel 5 bedoelde gemeentelijke verordeningen worden gestraft met een geldboete en zesentwintig tot vijfhonderd frank. (NOTA : lezen Euro in plaats van frank volgens art. 2 van W 2000-06-26/42)
De bepalingen van het eerste boek van het Strafwetboek, hoofdstuk VII en artikel 85 niet uitgezonderd, zijn op die overtredingen van toepassing." (Wet van 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters, de identiteitskaarten, de vreemdelingenkaarten en de verblijfsdocumenten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen)

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 okt 2010 18:19

Voor de rest wordt u ambtelijk geschrapt ... AACB afgekort --- 2 rode strepen op uw identiteitskaart.
U wordt eveneens nationaal opgenomen in de Algemene Nationale Gegevensbank. Heel handig als u gecontroleerd wordt of een Schengen buitengrens wil voorbijgaan.
Na enkele maanden zegt uw SIS kaart .... niks meer bij de ziekenkas - dokter - apotheker - ziekenhuis.
Dat wil dan zeggen dat u daar dan contant en volle bedrag moet betalen.
Officiële documenten krijgt u ook niet meer door vb een terugbetaling van de belastingen
O ja en elke steunbedrag kan en zal niet meer worden uitbetaald. gaande van leefloon - kindergeld- studiebeurs enz enz..
Bijna vergeten ... bij een verkeersovertreding is het ook dadelijk betalen voor de wet bent u een 'vreemdeling' :?
Laatst gewijzigd door Franciscus op 16 okt 2010 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Bijtje
Topic Starter

#5 , 15 okt 2010 20:05

Voor de rest wordt u ambtelijk geschrapt ... AACB afgekort --- 2 rode strepen op uw identiteitskaart.
U wordt eveneens nationaal opgenomen in de Algemene Nationale Gegevensbank. Heel handig als u gecontroleerd wordt of een Sxchengen buitengrens wil voorbijgaan.
Na enkele maanden zegt uw SIS kaart .... niks meer bij de ziekenkas - dokter - apotheker - ziekenhuis.
Dat wil dan zeggen dat u daar dan contant en volle bedrag moet betalen.
Officiële documenten krijgt u ook niet meer door vb een terugbetaling van de belastingen
O ja en elke steunbedrag kan en zal niet meer worden uitbetaald. gaande van leefloon - kindergeld- studiebeurs enz enz..
Bijna vergeten ... bij een verkeersovertreding is het ook dadelijk betalen voor de wet bent u een 'vreemdeling' :?
Lijkt me ergens logisch. Maar dit zijn eigenlijk geen straffen, eerder de gevolgen van het feit dat je nergens gedomicilieerd staat. Ik hoor alsmaar "het is strafbaar" maar buiten ene geldboete krijgt men geen straf, gevangenis ofzo ? PS dat is gewoon iets wat ik mij afvraag he

float

#6 , 15 okt 2010 20:21

Inderdaad.

Terug naar “Andere”