mutualiteit en centrum geestelijke gezondheidszorg

kwispel
Topic Starter

mutualiteit en centrum geestelijke gezondheidszorg

#1 , 15 aug 2010 19:27

Een kennis van me is wegens een depressie voor lange tijd op mutualiteit gezet door zijn huisarts. Verdere hulp is nodig en ik weet dat een adviserend geneesheer dat ook vaak noodzakelijk vindt zolang iemand op mutualiteit staat.
Nu zei de huisarts van: ga naar een centrum geestelijke gezondheidszorg, maar die werken veelal met psychologen. Is dat voldoende als bewijs om op mutualiteit te staan? Ik weet wel dat elk centrum een psychiater heeft, maar de mensen in therapie volgen hun therapie bij een psycholoog.
Hoe zit het met verslagen voor de ziekenkas als je in behandeling bent bij zo'n centrum?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope

#2 , 16 aug 2010 09:23

Ik denk dat de psychiater van het centrum de verslagen opmaakt.
Contacteer de mutualiteit of een centrum voor geestelijke gezondheidszorg voor correcte info.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 aug 2010 18:30

Voor een zieketebeeld is er een dokter nodig
Voor een genezingsproces zijn psychologen en of psychotherapeuten eveneens inzetbaar.
Eindverslag voor mutualiteit (nog ziek of niet) zal een dokter zijn.

Reclame

Loria

#4 , 17 okt 2010 16:09

wat ik weet: iemand die naar een centrum ggz gaat, heeft bv elke week een gesprek met een psycholoog, die psycholoog heeft elke week teamvergadering met een psychiater.
Wat ik me afvraag: iemand die wordt opgeroepen door zijn adviserend geneesheer moet die gewoon aan zijn psycholoog van ggz vragen om bij de volgende teamvergadering verslag te laten opmaken?
Ik denk dat iemand sowieso beter af is met elke week een uur psycholoog dan 1 keer per maand een kwartier de psychiater.

Terug naar “Andere”