Gemeente maakt publiciteit voor bedrijven

peterke01
Topic Starter

Gemeente maakt publiciteit voor bedrijven

#1 , 24 okt 2010 19:33

Als boomverzorger krijg ik toevallig van een klant te horen dat bij zijn kapvergunning een papier zat waarop 5 bedrijven werden gesugereerd als 'mogelijke boomvellers'. Niet alleen bedrijven die gevestigd zijn in die gemeente, nee, gewoon lukraak een paar bedrijven. Ik ben er van overtuigd dat op eenvoudig verzoek mijn gegevens er ook wel zouden bij kunnen in de toekomst, maar dat wil ik eigelijk niet. Ik ben de mening toegedaan dat een gemeente z'n boekje te buiten gaat met die suggestielijst. Als ik mijn klant er op wijs dat hij een kapvergunning moet aanvragen, dan loop ik de kans dat een concurrent met de job zou kunnen gaan lopen. (er zijn nu eenmaal bedrijven die voor een habbekrats willen werken... HOE, da's wat anders).
Bij de inschrijving in de gemeentelijke créche steken ze toch ook geen lijst van bedrijven waar je luiers kan gaan kopen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Peter

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 24 okt 2010 19:49

Hmmm, eens in het van de gemeentelijke oppositie gaan fluisteren dat het gemeentebestuur externe firma's bevoordeelt op deze uit de eigen gemeente....

zoals met bommetjes vroeger; aansteken, weglopen, dan omstaander spelen...

peterke01
Topic Starter

#3 , 24 okt 2010 20:30

Is zeker een mogelijkheid, maar ik vraag me af of de gemeente zo iets mag doen?
Ter info, mijn bedrijf is ook niet gevestigd in die gemeente evenals vier van de vijf bedrijven die ze vermelden.

Reclame

Vandebos

#4 , 24 okt 2010 20:59

Ik zou in dat geval de gemeente vriendelijk verzoeken zelf ook op de lijst geplaatst te worden.

peterke01
Topic Starter

#5 , 26 okt 2010 21:20

Zelf op de lijst staan is een mogelijkheid, maar dan blijf ik het risico lopen om klanten (die IK adviseerde om een kapvergunning aan te vragen) te verliezen als ze ook offertes gaan vragen bij die 5 anderen.
Ik heb ondertussen contact gehad met de juiste personen op de juiste plaats om deze gang van zaken aan te klagen.
In mijn eigen gemeente heb ik er met een bediende ook over gesproken en daar was men duidelijk van mening dat die andere gemeentedienst z'n boekje ver te buiten gaat! Blijkbaar zou ik dat bij de provincie kunnen aanklagen als concurrentievervalsing.

Alvast bedankt voor de reacties en tips... heb bommetje is aangestoken :mrgreen:

Terug naar “Andere”