Beste,
Sinds kort is mijn ex werkloos en claimt dat ze geen geld meer heeft. Ze kan haar deel van de rekeningen niet meer betalen zegt ze.
Het gaat mij minder om het feit dat ik bepaalde zaken volledig betaal, maar dan stel ik mij vragen of ze uberhaupt nog de kinderen kan bekostigen wanneer ze bij haar verblijven (qua eten en kleding enzovoort).
Vandaaruit heb ik de redenering gemaakt of het geen betere situatie is dat de kinderen bij mij zouden verblijven tot ze haar zaken weer op orde heeft. Ze woont ook momenteel bij familie in omdat ze de huur niet meer kon betalen wat ook geen gezonde opvoedingssituatie is voor de kinderen (heeft al bij verschillende familieleden gewoond sinds wij uiteen zijn).
Onderling zullen we hier niet in overeenkomen, maar is dit iets waar de jeugdrechtbank oor naar heeft? Ik zou mijn kinderen zo graag eens wat stabiliteit in hun leven kunnen geven.
Of is er bv kans dat er dan beslist wordt, om haar tekort aan inkomsten te compenseren met alimentatie, zelfs als het is omdat zij werkloos is?
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe er wordt gekeken naar werkloosheid.
Alvast bedankt