Ex wordt werkloos --> kan kosten niet meer betalen

Ronny2010
Topic Starter

Ex wordt werkloos --> kan kosten niet meer betalen

#1 , 02 nov 2010 11:05

Beste,

Sinds kort is mijn ex werkloos en claimt dat ze geen geld meer heeft. Ze kan haar deel van de rekeningen niet meer betalen zegt ze.

Het gaat mij minder om het feit dat ik bepaalde zaken volledig betaal, maar dan stel ik mij vragen of ze uberhaupt nog de kinderen kan bekostigen wanneer ze bij haar verblijven (qua eten en kleding enzovoort).

Vandaaruit heb ik de redenering gemaakt of het geen betere situatie is dat de kinderen bij mij zouden verblijven tot ze haar zaken weer op orde heeft. Ze woont ook momenteel bij familie in omdat ze de huur niet meer kon betalen wat ook geen gezonde opvoedingssituatie is voor de kinderen (heeft al bij verschillende familieleden gewoond sinds wij uiteen zijn).

Onderling zullen we hier niet in overeenkomen, maar is dit iets waar de jeugdrechtbank oor naar heeft? Ik zou mijn kinderen zo graag eens wat stabiliteit in hun leven kunnen geven.
Of is er bv kans dat er dan beslist wordt, om haar tekort aan inkomsten te compenseren met alimentatie, zelfs als het is omdat zij werkloos is?

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe er wordt gekeken naar werkloosheid.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bijtje

#2 , 02 nov 2010 13:58

Naar werkloosheid wordt NIET gekeken. Lees het geval van mijn partner :

- Ontslagen op het werk
- Moeder stapt naar rechtbank om een weekendregeling voor vader te eisen
- Vader eist als verwerende partij bilocatie en krijgt effectief de bilocatie

Op het moment van de uitspraak had hij zelfs tijdelijk geen domicilie omdat zijn moeder hem had uitgeschreven op zijn adres maar dit is terug in orde gekomen. Uiteraard is stabiliteit voor kinderen belangrijk, maar elke ouder mag natuurlijk wel eerst de kans krijgen om zelf voor die stabiliteit te zorgen op zijn/haar manier

Ik wil er nog aan toevoegen dat, wanneer ikzelf geldproblemen heb, mijn ex partner daar weinig tot geen zaken mee heeft. En als dat betekent dat ik (tijdelijk) niet kan bijdragen in de kosten, dan zullen we daar wel iets rond afspreken. Maar geen haar op mijn hoofd dat eraan zou denken om iemand zich ermee te laten bemoeien als ik bij familie moet wonen. (Men kan ook vrijwillig bij iemand intrekken) Ik zou er alvast mijn kind niet voor afgeven ... het kan U ook overkomen

Bijtje

#3 , 02 nov 2010 14:02

Heeft zij trouwens geen recht op een uitkering of leefloon ?

Reclame

Ronny2010
Topic Starter

#4 , 02 nov 2010 14:33

Hallo, ik ben hier natuurlijk heel kort geweest over zijn situatie.

Dat je zegt dat elke ouder eerst zelf de kans moet kunnen krijgen om voor stabiliteit te zorgen, daar wringt nu net het schoentje. Al 3.5 jaar slaagt ze er in om nieuwe ellendige situaties te creëren. Heeft ze een partner, dan geeft ze ineens alles op, wil ze er mee gaan samenwonen, dan is het weer gedaan, dus dan gaat dat niet door. Dan werkt ze voltijds, dan staat ze op ziekenkas, dan werkt ze weer, dan is ze ontslagen. Dan heeft ze een partner waarmee ze kinderen wil, zegt ze waar onze kinderen bij zijn, enkele weken nadien is het weer gedaan.. enzovoort. Zes partners op 3.5 jaar die telkens als 'stiefvader' aan de kinderen worden voorgesteld.
We zitten met onze zoon bij de psychiater omdat hij het heel moeilijk heeft met veranderingen, veel structuur nodig heeft, de scheiding nog altijd niet weet te plaatsen enzovoort.
Maar zij doet er telkens een schepje bovenop.

Uiteraard moest ik morgen ontslagen worden, zou ik ook niet willen dat dit gelijk een reden zou zijn om mijn kinderen af te nemen, maar hier gaat de situatie heel ver.

Begin dit jaar gaf ze zelf nog aan geen energie meer voor de kinderen te hebben, nu heeft ze geen geld meer voor de kinderen, ja... moet ik dit dan gewoon allemaal blijven aanhoren en de situatie verder laten bodderen?

Onze kinderen zijn 7 en 8 jaar oud en ik wil ze graag zien opgroeien tot stabiele kinderen en als ik naar mijn zoon kijk, kan ik alleen maar met pijn in het hart toezien dat dit helemaal niet de goede weg aan het opgaan is.

Bijtje

#5 , 02 nov 2010 14:40

Hebben jullie een tweeverblijfsregeling via een vonnis ?

Ronny2010
Topic Starter

#6 , 02 nov 2010 14:42

Heeft zij trouwens geen recht op een uitkering of leefloon ?
Ik veronderstel dat zij stempelgeld krijgt. Ze stond op ziekenkas en ineens kwam ze op de proppen dat er een rekening moest blijven liggen omdat ze nog maar op 60% stond. Dan moet je weten dat dit de eerste keer is dat ze van mij een rekening voorgeschoteld krijgt.

Ik moet hier financieel ook mijn plan trekken met 3 kinderen.

Ze stond op ziekenkas, dan ineens niet meer, dan ging ze terug werken en dan is ze met haar werkgever overeengekomen ontslagen te worden om stempelgeldgerechtigd te zijn.

Ik kan er niet aan doen dit een vreemde situatie te vinden, het fijne zal ik er nooit van kunnen weten natuurlijk.

Maar goed, het gaat mij om het welzijn van mijn kinderen en het kunnen opgroeien tot gezonde kinderen, het is pijnlijk ze vaak te zien wenen omdat ze niet aan de situatie aan uit kunnen, hun eigen er niet in kunnen settelen, en weet ik veel met wat ze allemaal zitten dat ze niet kunnen uiten, ze zijn tenslotte nog klein he.
Laatst gewijzigd door Ronny2010 op 02 nov 2010 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Ronny2010
Topic Starter

#7 , 02 nov 2010 14:42

Hebben jullie een tweeverblijfsregeling via een vonnis ?
Ja dat hebben we.

Terug naar “Andere”