beledigd op internet?

piair1907
Topic Starter

beledigd op internet?

#1 , 09 nov 2010 21:55

Hey

wist niet waar het hoorde dus opende ik het topic hier.

Ik ben scheidsrechter bij de voetbalbond. Laatste zondag leidde ik een wedstrijd. (4e provinciale in Antwerpen)
Na de wedstrijd publiciteert de verliezende partij een verslag via hun officiële website. Het verslag gaat voornamelijk over mij, geen kritiek maar puur (persoonlijke) heel zware beledigingen naar mij toe. Ik ga later hierover een klachtbrief schrijven naar de bond.

Nu, mijn vraag is of dat ik hier via rechtswege iets kan ondernemen? Het is niet de bedoeling dat ik hier schadevergoeding ga voor vragen, maar het is maar dat ze het weten dat ik het niet zo maar laat doen.

Alvast bedankt voor de tips

grtz

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 09 nov 2010 22:26

als professioneel adviseur binnen de bouwsector maak ik mij sterk door er aan te houden dat ik groter ben dan diegenen die kritiek spuien en
er uiteindelijk niks van afweten. De beste stuurlui staan aan wal is het credo dat je moet hanteren.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat ze je opnaaien maar laat u daartoe niet verleiden dan zak je naar hun niveau.
Mijn advies (en eigenlijk ook aan Jef Vermassen but who the hell am i ? :o) laat dit gewoon links liggen. Je bent in vele gevallen echt wel
beter dan diegenen die jou willen vergruizen en de impact is zeer laag. Diegenen die denken dat ze impact hebben door dergelijke teksten
te publiceren zeggen meer over hen dan over u. Je kunt dit soort lui het beste raken door hen gewoon te negeren en nog beter te doen IRL
waar je al goed in was of bent. Wat ze dan ook op internet zeggen zal zeker geen reflectie hebben op wat je doet en wie je bent in de dag
dagelijkse omgang. Steek daar je energie in en je zal er meer vrucht van dragen dan je aandacht te geven aan wat uiteindelijk een triviaal
zaakje is. Dit is de virtuele toogpraat van 2010 trek je dat niet aan de schrijvers zelf zullen zeker niet serieus worden genomen
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Sirius legal
Contacteer: Website

#3 , 09 nov 2010 22:30

Je kan altijd klacht neerleggen voor laster en eerroof, maar weet vooraf dat daar zelden of nooit echt iets mee gedaan wordt. Er boven proberen staan is meestal de verstandige beslissing.

Reclame

Vandebos

#4 , 10 nov 2010 01:09

Als men op de website in kwestie onder het verslag commentaar kan geven, u vriendelijk voorstellen als de scheidsrechter X die de match heeft gefloten en hen vragen om in de tijd dat de bond nodig heeft om de klacht wegens laster en eerroof te behandelen en om te zetten in een sanctie eens na te denken of ze mogelijkerwijs niet origineler hadden kunnen zijn in hun beledigingen en of de fout van uw optreden niet veeleer bij hen zou kunnen liggen door een totaal gebrek aan respect voor de fair play regels en de tegenstanders.

Uiteraard pas posten na uw klacht bij de bond en het laten opnemen van het verslag in een klacht wegens laster en eerroof. Alhoewel de klacht bij de politie effectief weinig effect zal hebben levert ze u wel een onweerlegbaar bewijs op voor het dossier bij de bond.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 nov 2010 17:46

Juist -- daarbij inbreuk op de privacy niet vergeten.
Het gaat hier over een klub vemoedelijk een vzw waar de bestuurders verantwoordelijk zijn voor de publicatie.
Ook hoofdelijk ... en dat kan dus zwaar opbreken.
Vergeet deze namen niet door te geven want officieel zijn zij de daders EN zijn zullen zeker verhoord worden over de feiten met het vriendelijk verzoek van de officier de gegevens van de site te halen want als ze het niet doen er rechtsvervolging zal komen en eventuele dwangsommen.
Dit is op de koop toe nog een extra bewijs dat ze dan niet willen meewerken.

Terug naar “Andere”