Lawaai/muziek/"feestje" op de openbare weg

novix
Topic Starter

Lawaai/muziek/"feestje" op de openbare weg

#1 , 18 nov 2010 12:13

Hallo,

Ik zou voor een privéverjaardagfeestje willen starten op een parking (in een onbewoond gebied) met een hapje en een drankje en wat muziek. Daarna rijden we door naar een privédomein om het feestje verder te zetten. Nu is dit toegelaten (het parking gedeelte)? Het gaat wel om een man of 40, en een professionele geluidsinstallatie gemonteerd op een camion. Is het mogelijk dat we een boete krijgen van een toevallig passerende combi? Het klinkt misschien wat vreemd maar het is eigenlijk een test voor een commercieel concept.

groetjes
Laatst gewijzigd door novix op 18 nov 2010 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 nov 2010 12:50

Ik denk dat je hiervoor best bij de gemeente informeerd waar het feestje zal plaatsvinden.

sysrq

#3 , 18 nov 2010 13:27

Uit eigen ervaring dus niet juridisch gestaafd:

Toestemming vragen bij de gemeente is bij veel gemeentes mogelijk maar verwacht bijkomende regels en verplichtingen die u als organisator extra geld en tijd kunnen kosten. Met toestemming ben je misschien wel in orde met de gemeente maar indien er klachten van omwoners komen (overlast, lawaaihinder, ...) maakt het in praktijk geen enkel verschil.
Integendeel want met een toestemming/ geweigerde aanvraag stijgt de kans enorm dat er ter plekke een controle gedaan wordt de dag zelf.

Als ik jouw was, beperk het gedeelte op de openbare weg en dan vooral die professionele geluidsinstallatie. Zolang er geen klachten van de buurt zijn (praat op voorhand met buren) moet dit wel goed gaan met minder als 50 man!

Reclame

novix
Topic Starter

#4 , 19 nov 2010 13:46

Als ik jouw was, beperk het gedeelte op de openbare weg en dan vooral die professionele geluidsinstallatie. Zolang er geen klachten van de buurt zijn (praat op voorhand met buren) moet dit wel goed gaan met minder als 50 man!
Ja dat is wat ik ook dacht, bedankt voor de reactie!

groetjes

Terug naar “Andere”