weggelopen, moet ik haar toch gaan onderhouden?

eylis

Re: weggelopen, moet ik haar toch gaan onderhouden?

#16 , 20 dec 2010 15:12

hmmm, dat hebben ze dit slim willen aanpakken dus... nog snel 10 dagen voor haar verjaardag een curator proberen aanstellen.
Heel simpel: formuleer in uw bezwaarschrift dat het aanstellen van een curator niet oportuun is, gezien dat tegen het moment dat deze zaak voorkomt uw dochter meerderjarig is (cfr: vakantie magistratuur kerstperiode + agendering van de zaak) én uw dochter bijgevolg in eigen naam haar belangen kan behartigen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 20 dec 2010 21:28

Zij is verdwenen . Het is jullie dochter dus jullie hadden via politie de jeugdrechtbank moeten verwittigen gezien uw dochter minderjarig EN verdwenen was ZONDER uw toestemming.
Het verbergen van minderjarigen is in sommige gevallen zelfs zeer zwaar strafbaar.
Politie had PV opgesteld en tevens de problematische opvoedingssituatie aan parket gemeld.
(Er wordt trouwens op dat ogenblik dadelijk met het parket gebeld gelet op de nationale omzendbrief verdwijning minderjarigen.
Daar valt ook weglopen onder en dat is het hier meer weg van thuis zonder toelating)

ester1971
Topic Starter

#18 , 21 dec 2010 11:17

we hebben er ook alles aan gedaan en jeugdzorg gevraagd wat we moesten doen. Dus het niet zo dat we het zomaar hebben laten gaan. En omdat we later wisten waar ze verbleef kon politie niets doen en jeugdzorg ook niet, ze hebben wel jeugdzorg in nederland ervan op de hoogte gesteld, maar ze hadden zoiets van, ach, ze is bijna 18 jaar, daar gaan we geen moeite meer voor doen.

Zij is verdwenen . Het is jullie dochter dus jullie hadden via politie de jeugdrechtbank moeten verwittigen gezien uw dochter minderjarig EN verdwenen was ZONDER uw toestemming.
Het verbergen van minderjarigen is in sommige gevallen zelfs zeer zwaar strafbaar.
Politie had PV opgesteld en tevens de problematische opvoedingssituatie aan parket gemeld.
(Er wordt trouwens op dat ogenblik dadelijk met het parket gebeld gelet op de nationale omzendbrief verdwijning minderjarigen.
Daar valt ook weglopen onder en dat is het hier meer weg van thuis zonder toelating)

Reclame

eylis

#19 , 21 dec 2010 11:24

precies,
ze wordt na de kerstvakantie 18 en dan kan ze zelf haar rechten verdedigen...
BTW nog een vraagje: ivm uw bezwaarschrift tegen het aanstellen van een curator. U zou dit moeten indien voor 28 december.
Heeft u deze communicatie van de rechtbank per aangetekend schrijven of betekend per deurwaarder gekregen?
Als dat per gewone brief is, denk ik dat je er gewoon de kerstvakantie over kan laten gaan... Is niet officieel ter kennis gegeven.
en dan is ze zo 18 :-)
Iemand anders die daar meer info over heeft?

ester1971
Topic Starter

#20 , 22 dec 2010 13:22

brief is gewoon per post binnengekomen, maar de rechtbank kennende in nederland heb ik het bezwaar toch maar aangetekend verstuurd
anders zouden ze toch een datum gaan prikken voor het aanstellen van die curator.
ik heb jeugdzorg nog even gevraagd en die kunnen voor mij ook een aantekening op papier zetten dat ze zonder toestemming naar nederland is gegaan en dat ze gewoon thuis kan wonen, dus dat wij geen enkele reden hebben om die kennissen geld te moeten gaan betalen

precies,
ze wordt na de kerstvakantie 18 en dan kan ze zelf haar rechten verdedigen...
BTW nog een vraagje: ivm uw bezwaarschrift tegen het aanstellen van een curator. U zou dit moeten indien voor 28 december.
Heeft u deze communicatie van de rechtbank per aangetekend schrijven of betekend per deurwaarder gekregen?
Als dat per gewone brief is, denk ik dat je er gewoon de kerstvakantie over kan laten gaan... Is niet officieel ter kennis gegeven.
en dan is ze zo 18 :-)
Iemand anders die daar meer info over heeft?

ester1971
Topic Starter

#21 , 23 dec 2010 10:05

nu is er weer iets gebeurt, die kennissen waar mijn dochter verblijft zijn op vakantie tot 31 december! of mijn dochter een week bij haar vader of bij mij kan blijven....
uiteraard weigeren we dit wel niet, ik laat mijn kind niet op straat staan, maar voor mijn gevoel staan we zo wel weer sterker, die kennissen zijn een bepaalde verantwoordelijkheid aangegaan door haar in huis te nemen en haar op hun adres in te laten schrijven, dat is trouwens ook weer zoiets, ze staat op een adres ingeschreven waar ze niet eens woont of verblijft. dit klopt dus ook helemaal niet

ester1971
Topic Starter

#22 , 05 jan 2011 14:56

vandaag heb ik begrepen dat de rechtbank procedure word gestart.
ze willen 400 per maand gaan vragen met terugwerkende kracht.
ik zou al niet weten waar ik dit vandaan moet halen, en ik zal denk ik wel een advocaat in de arm moeten nemen.

wat een gedoe allemaal zeg, mensen die rijk van je willen worden...

Terug naar “Andere”