Buitenechtelijk kind, wat te doen?

TomK
Topic Starter

Buitenechtelijk kind, wat te doen?

#1 , 17 mar 2011 09:19

Ik heb door stommiteit een kind bij een andere vrouw. Het kind is nu een paar maand oud, maar ik wil er eigenlijk helemaal niets mee te maken hebben.
De man van de vrouw heeft het nu ontdekt en een DNA test laten doen en weet dus dat het niet zijn kind is. Bij de geboorte heeft hij het wel erkend...

Wat staat me te wachten ... ?

Alvast bedankt
Tom

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 17 mar 2011 13:17

Indien die man geen actie onderneemt, zijn er verder geen gevolgen voor u, en blijft hij de vader (wettelijk).
Indien hij echter het vaderschap aanvecht (dit moet binnen het jaar), kan de moeder bij u komen voor onderhoudsgeld voor het kind.
Als u dan ontkent, kan zij een vaderschapstest eisen. Dit moet dan weer binnen het jaar na dit aanvechten van vaderschap.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mar 2011 18:39

maar heeft het nu ontdekt dat het niet ZIJN kind is..... dus alles is terug mogelijk

Reclame

Turaki

#4 , 17 mar 2011 19:47

Dan begint nu de termijn voor het aanvechten van vaderschap.

EvilFreD

#5 , 17 mar 2011 21:36

Wat staat me te wachten ... ?
Dat hangt er van af wat de moeder en de niet-biologische vader gaan ondernemen.
Ondernemen ze niets, dan heeft u geluk.
Ondernemen ze wel iets, en dat ligt toch meer in de lijn der verwachtingen, dan wachten u gerechtelijke procedures aangaande ouderschap, onderhoudsgeld en what not.
Daarnaast is een echtelijke ruzie tussen u en uw vrouw ook niet geheel uit te sluiten. Om het maar eens licht uit te drukken.
U bent in ieder geval niet te benijden in uw huidige situatie.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

TomK
Topic Starter

#6 , 21 mar 2011 10:13

Ik kan dus maar beter hopen dat ik het eerste jaar niks hoor..?

Ik kan niks van afstand doen...?
Moet ik het kind zien? Moet ik ervoor zorgen?

Tom.

Terug naar “Andere”