Toegang tot eigendom

jel65
Topic Starter

Toegang tot eigendom

#1 , 27 mar 2011 21:50

Hallo, mijn woning werd verhuurd, de bewoners hadden er een wietplantage en zijn momenteel voortvluchtig, er staat echter nog huisraad van hen. Ik verwacht 'bezoek' van een familielid of zo om dit te claimen. Aan wie belangt dit materiaal toe ? Ik neem aan dat ik sowieso eender wie toegang tot mijn woning kan weigeren tenzij deze Pers een mandaat heeft. Kan ik ook personen de toegang tot mijn perceel ontzeggen ?

Bedankt...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mar 2011 23:37

Het is uw eigendom maar niet uw woning ... de huurders mogen erin en alle personen die zij de toegang verlenen.
U kan altijd vragen of ze idd een volmacht hebben anders zijn het dieven dus best bij bezoek politie bellen 101.
Mogelijk is et pand nog verzegeld en of niet vrijgegeven

jel65
Topic Starter

#3 , 27 mar 2011 23:45

Hallo F, de huurders zijn met noorderzon verdwenen, intussen is er politieinval geweest en gerechteljke politie is ermee bezig. Dit is verbreking van huurcontract en ik zal nodige stappen ondernemen om huurcontract volledig legaal af te handelen, maar het gaat me nu specifiek over die goederen en toegang tot woning waarbij vorige bewoners (gewezen huurders) voor gerecht op de loop zijn...
MvG

Reclame

Vandebos

#4 , 27 mar 2011 23:54

Ofwel zal de onderzoeksrechter de goederen verbeurd verklaren, of u kan een verzoek indienen tot toewijzing ervan als schadederving (herinner me een gelijkaardig voorval zo'n 20 jaar geleden in mijn straat, de eigenaar heeft toen de goederen via een openbare verkoop van de hand laten doen.) of ze worden vrijgegeven aan de eigenaars die inderdaad iemand kunnen mandateren om ze te komen ophalen. Zolang het huurcontract niet werd verbroken kan u hen de toegang niet weigeren.

float
Juridisch actief: Ja

#5 , 01 apr 2011 20:21

"Ofwel zal de onderzoeksrechter de goederen verbeurd verklaren"?

Nieuwe ontwikkelingen in het strafprocesrecht? :D

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 apr 2011 22:31

Alles wat uit of met geld van de illegale plantage gekocht werd.... geld onmiddellijk naar COIV en de rest wordt verkocht en opbrengst doorgestort.

Terug naar “Andere”