Hey,
ik weet niet goed waar ik ten rade moet met mijn probleem, maar ik hoop dat dit mss de juiste plek is. Er zijn thuis al geruime tijd wat problemen en na een ruzie omdat ik nog een eindwerk moest afwerken en ik daarvoor 'lang' opbleef terwijl ik om 22h00 in bed moet, ben ik ook de huissleutel kwijtgeraakt. Nu, ik ben 22, word er 23 dit jaar nog en ik studeer aan de universiteit + muziekacademie. De unif zou normaal na dit academiejaar nog 1 jaar in beslag nemen dus ik heb volgend jaar nog alimentatie en kindergeld etc..
Het probleem dat zich nu voordoet is in de zomervakantie die er aan komt.. mijn ouders gaan een week op reis en willen mij geen sleutel geven dus ik moet een hele week mij maar zien te redden ergens anders. Kunnen zij mij zomaar de toegang tot het huis waar mn domicilie dus staat ontzeggen?
Hierbij merk ik op dat mn ouders bestaan uit moeder en stiefvader en mn stiefvader is de bezitter van het huis. Hij is getrouwd met mn moeder maar heeft mij niet geadopteerd ofzo. Mijn oorspronkelijke ouders zijn gescheiden en mn biologische vader leeft ergens onbekend ver weg...
Mijn ma beweert dat zij niets kan doen, maar dat mn stiefpa wel kan indien ik bv de politie zou bellen om binnen te kunnen mij aangeven voor inbraak, een rechtszaak beginnen etc...
alvast bedankt voor jullie reacties,
met vriendelijke groeten.