Mijn vriendin is sinds 1 juli bij mij ingetrokken na dat ze weg gelopen was van huis. Ze is haar verblijfplaats wel gaan melden bij de politie.
Door een aanhoudende ruzie heeft ze de wijze beslissing gemaakt om uit het ouderlijk huis te trekken. Ze is meerderjarig en voltijds student aan een hogeschool.
Haar vader had gedreigd om naar het vredegerecht te stappen om haar 'ongehoord' gedrag. Hetgeen wat zij in hun ogen fout doet is dat ze bij mij blijven slapen is (wij zijn beiden in de 20, meer dan een half jaar samen). Zoals u kan lezen, zijn het extreem conservatieve ouders. Maar goed, over naar de feiten.
De vader heeft een bericht op haar voicemail nagelaten waarop hij zei dat ze naar een familiefeestje zijn en laat zullen terug zijn. Wat valt hier achter te zoeken? Ze hebben 3-4 dagen niets laten weten en nu ineens zo'n vreemd irrelevant bericht. Proberen ze zich in te dekken voor het vredegerecht doordat ze zo kunnen aantonen om contact op te zoeken of wat?
Overigens, wat kan ze eisen van haar ouders? Ik denk aan alimentatie, kindergeld, leefloon (aangezien ze student is)...