Erkenning door buitenland

Tulp90
Topic Starter

Erkenning door buitenland

#1 , 25 jul 2011 00:59

Ik heb een zoon van 24 maanden, hij is erkend door de biologische vader na de geboorte. De biologische vader komt uit Mexico en op de erkenningsakte
staat dat het Mexicaans recht op erkenning is toegepast. Mijn zoon is erkend in Nederland. Wij zijn niet getrouwd en ik wil bij hem weggaan.

Welke rechten heeft de vader en waar kan ik achterhalen wat het Mexicaans recht op erkenning inhoudt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fenerus

#2 , 25 jul 2011 02:58

Beste,

Ik denk dat informatie vinden op dit forum heel moeilijk zal worden voor jouw case. Dit gezien u de Nederlandse en Mexicaanse wetgeving aanhaalt. Dit is een Belgisch forum.

Volgens de Belgische wetgeving kan ik u het volgende meedelen:

Bij betwistingen over bezoekrecht zal de Jeugdrechter de belangen van het kind afwegen. Vanaf 12 jaar kan het kind gehoord worden, maar de Jeugdrechter is dat niet verplicht.

Bij erkenning wordt in België ook gekeken naar bezit van staat voor de vaststelling van het ouderschap en in het voordeel van het kind:

- Als vb een kind nadien erkend wordt door een "rijke" familie, komt dit het kind ten goede.
- Wanneer er blijkt dat er een goede band is tussen kind en familie is er bezit van staat en kan dus de erkenning niet meer teniet worden gedaan.

Reclame

Terug naar “Andere”