Ruzie met toekomstige schoonouders

lucgescheiden
Topic Starter

Re: Ruzie met toekomstige schoonouders

#1 , 21 aug 2011 13:58

Buiten het feit dat ouders een rekening en een spaarboekje zouden leeghalen van een meerderjarige,
kan ik in uw verhaal niets lezen dat een klacht bij de politie zou rechtvaardigen.
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 21 aug 2011 14:04

Buiten het feit dat ouders een rekening en een spaarboekje zouden leeghalen van een meerderjarige,
kan ik in uw verhaal niets lezen dat een klacht bij de politie zou rechtvaardigen.
Inderdaad. En hij kan dat geld nog steeds terugvorderen. De rest is gewoon "ruzie".
U kunt de ouders van uw vriend niet verplichten de relatie van hun zoon goed te keuren. Maar uw vriend is ook niet verplicht om daar rekening me te houden, hij is tenslotte meerderjarig.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

lucgescheiden
Topic Starter

#3 , 21 aug 2011 14:53

Mss je eens afvragen in hoeverre jijzelf niet wordt voorgelogen?
Liefde maakt dikwijks blind, dat kan je zelfs als 40-plusser nog te leren krijgen....

Reclame

bartvdv

#4 , 21 aug 2011 15:09

Blijf gewoon weg bij jouw 'toekomstige schoonouders' (sic) en/of spreek elders af.

mapleleiah

#5 , 22 aug 2011 13:51

Dit komt van iemand die het kan weten: loop NU keihard weg van die "schoonouders" en die relatie!

Uit uw bericht begrijp ik dat uw vriend niets doet om de situatie te veranderen / verbeteren. Hij zal nooit uw kant kiezen. U zult altijd het onderspit delven.

Bespaar uzelf de stress en de pijn die ik meegemaakt heb met mijn "schoon"familie en waar ik nu nog de gevolgen van draag, en verbreek alle contact!

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

mapleleiah

#6 , 22 aug 2011 23:49

Studeren jullie nog? Probeer dan samen een kot te vinden of kijk of jullie tijdelijk bij jouw ouders kunnen inwonen. Zijn ouders zijn tijdens zijn studie hem nog financiële steun verschuldigd.

Werken jullie al? Dan is er geen obstakel: trap het af uit die situatie, huur een huisje of appartementje en dump die gasten!

Ik weet dat dit heel koud klinkt, maar soms is het ECHT nodig. Sommige ouders zijn het woord ouders niet waard.

Lenny

lucgescheiden
Topic Starter

#7 , 23 aug 2011 14:38

Het is niet omdat ouders, op hun eigen wijze, hun bezorgdheid voor hun zoon laten blijken, dat zij de titel van ouder niet waard zijn.

Het is als een scheidingseis indienen, en vervolgens
je ex de verwijten maken dat deze de belangen van de kinderen schaadt, omdat
hij/zij zich verdedigt tegen jouw ideëen...
Inderdaad, zeer koud!

mapleleiah

#8 , 24 aug 2011 19:44

Sofie001 vraagt ons hulp i.v.m. haar situatie. We kunnen haar verhaal in twijfel trekken (zoals u doet) of we kunnen haar proberen te helpen. Aan u de keuze. Ik heb mijn keuze gemaakt. Sofie001 moet niet het slachtoffer worden van gebakkelei tussen die schoonouders en haar vriend.

En zoals ik zei ... ik heb in die situatie gezeten ... en ik herhaal: sommige ouders zijn die titel niet waard!

En het gaat hier niet over een scheiding of over kinderen ... het draait hier niet rond u!

Lenny

lucgescheiden
Topic Starter

#9 , 24 aug 2011 20:19

Zij vraagt advies omtrent klachten die zij zou willen neerleggen.
Ik ben niet de enige die haar hier duidelijk maakte dat ze over geen juridisch grond beschikt om deze klachten hard te maken.

Waar de poster hier zelf schrijft dat ze nog niet volwassen is.
Biedt u met uw 'hulp' geen antwoord op haar vraag.

Het draait hier inderdaad niet rond mij, al weet ik uit ervaring dat uw raad tot negatieve gevolgen leidt,
zelfs zonder een negatief oordeel te vellen over 'sommige ouders'.

roderidder
Contacteer: Website

#10 , 24 aug 2011 20:37

Twee mensen, twee goede mensen betekend helemaal niet dat die met elkaar kunnen opschieten.

Het is niet dat die twee goede mensen niet met elkaar kunnen opschieten dat dit per definitie daarom slechte mensen worden.

Als het niet lukt om een goede relatie op te bouwen met je toekomstige schoonouders dan is dat zo.

RR

roderidder
Contacteer: Website

#11 , 24 aug 2011 20:48

Dit komt van iemand die het kan weten: loop NU keihard weg van die "schoonouders" en die relatie!
Uit uw bericht begrijp ik dat uw vriend niets doet om de situatie te veranderen / verbeteren. Hij zal nooit uw kant kiezen. U zult altijd het onderspit delven.
Bespaar uzelf de stress en de pijn die ik meegemaakt heb met mijn "schoon"familie en waar ik nu nog de gevolgen van draag, en verbreek alle contact!

Lenny
Wel als ervaring nog niet mag meetellen op een forum voor het geven van een mening, een advies of een antwoord, wat dan wel?

RR

lucgescheiden
Topic Starter

#12 , 24 aug 2011 21:14

Tegen elke ervaring van u, staat de ervaring van iemand anders.

Waar een vrouw; stress en de pijn ervaarde omtrent de relatie met haar 'schoon'familie.
zal de man wellicht de stress en de pijn ervaren hebben omtrent de relatie tussen zijn vrouw en zijn ouders.
Echter, ook zijn ervaring mag meetellen op een forum...

Zoals u zelf reeds aanhaalde; het is niet omdat twee mensen niet met elkaar kunnen opschieten, dat het slechte mensen zouden zijn.

Daaruit mogen we afleiden dat alles mag meetellen op een forum, maar wel zonder te generaliseren of persoonlijk te worden.

roharro

#13 , 24 aug 2011 21:21

Ik denk dat het nog twee snotneuzen zijn.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#14 , 30 aug 2011 19:23

Sinds een aantal maanden heb ik een relatie. : leeftijd van partners .... is bepalend voor de antwoorden.

Toen ik de eerste keer bij hen thuis was, lag ik blijkbaar in hun zetel (wat niet zo was), en er zijn nog een heleboel aantal dingen die zij zeggen die op niets slaan. : relevantie
Mijn vriend en ik wilden een weekendje naar zee gaan. minderjarig : toestemming ouders en indien leeftijdverschil tss u en vriend te groot mogelijk strafbaar .... meerderjarig vrije keuze

moeder had al zijn geld van zijn rekening en spaarboek genomen: : indien minderjarig mag en kan niet enkel de opbrengsten ( moeder vermoedelijk volmacht maar dan nog terugvorderbaar ... indien meerderjarig kan en mag het gewoon niet ( volmacht zelfde antworod)

aangeven bij politie als vermist (ze wist wel waar hij ging zitten en hij is meerderjarig) : Valse aangifte is strafbaar .... normaal zal het parket daar niet mee kunnen lachen ( als het bewijsbaar is).

Als hij vertrok met mij naar zee, moest hij niet meer naar huis komen kan niet indien ouders kind buiten willen zullen ze via (vrede)rechter moeten passeren

Als gevolg hiervan ging ik niet meer binnen bij hen thuis (ook mijn ouders zeiden dat ik dit beter niet deed, want ze denken dat ze in staat zijn om mij een rammeling te geven). Mijn vriend mocht wel nog naar hier komen. : denken is vrij in ons land doen is iets anders.
Als uw vriend een eigen kamer heeft kunnen/mopgen de ouders niet weigeren u binnen te laten gezien het ZIJN kamer is ..rest van huis is iets anders

Dat hij zijn vrienden moest laten vallen voor mij. Wat absoluut niet klopt, wij zaten wekelijks bij zijn vrienden, die uiteindelijk ook mijn vrienden werden. Mijn ex heeft dit ook bevestigt in een sms dat ik dit nooit gezegd heb.: roddel en als dusdanig niet strafbaar

Hij bonkte op de ruit van mijn auto (geen schade) "kom uit die auto" kiezen volgens hem:
ofwel ging ik mee naar binnen om te fwel zag ik mijn vriend niet meer. ,
... indien geen schade geen strafbaar feit

tegen mij, dingen te zeggen over mij die niet waar zijn (zoals dat mijn ex zijn vrienden niet meer mocht zien) : kan dat niet zeggen gezien vriend meerderjarig? en dingen die niet waar zijn zou kunnen laster een eerroof zijn MAAR dan moeten het wel ZEER specifieke zaken zijn in een bepaalde context.

Ik heb alles opgenomen met de dictafoon van mijn gsm. : wettelijk perfect in orde gezien u uzelf toestemming hebt gegeven om het gesprek op te nemen.

Ik kan hier echt niet meer tegen, al die leugens en kinderachtige toestanden Leugens zijn op zich niet strafbaar.

Kan ik hiervoor klacht neerleggen bij de politie? ..Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid en met de gegevens die u geeft zeg ik met mijn ervaring neen.

Hret feit dat er later iets zou kunnen gebeuren is GEEN redenl

Mijn vriend kreeg namelijk tot 3 jaar geleden slagen van zijn vader (en geen klets, echte slagen, lip lag open enz.) voor onbenullige dingen (boekentas kwijt).: hoe oud was vriend dan en wat heeft moeder gedaan of uw vriend?? ttz is er dan aangifte gedaan.

Gezien situatie graag iets meer info desnoods via pb aan mij.

Terug naar “Andere”