Teruggave voorwerpen

Rita22
Topic Starter

Teruggave voorwerpen

#1 , 12 dec 2011 23:45

Na het overlijden van mijn ouders stelde een van mijn vrienden mij voor om enkele voorwerpen - die ik door gebrek aan plaats niet bij mij kon plaatsen - bij hem te plaatsen. Enkele maanden geleden hebben wij een ruzie gehad en nu weigert hij mij die voorwerpen terug te geven. Ik zou willen verduidelijken dat die voorwerpen totaal geen financiële waarde hebben behalve dan een sentimentele waarde voor mij. Wat kan ik doen ?

Alvast bedankt !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 dec 2011 09:20

Aangetekend in gebreke stellen.
Hem met dit schrijven (AS) en een gewone brief vragen of het goed is dat u op datum x de omschrijving van de goederen terug komt halen. Niet later dan 14 dagen na verloop van afhaling brief termijn AS (neem ook 14 dagen)
U vermeldt tevens dat deze goederen van uw ouders waren (goede omschrijving van de voorwerpen geven) die u op datum y met zijn toestemming bij hem mocht plaatsen.
En bedankt hem alvast voor de goede zorgen dat de goederen in goede staat terug kunnen opgehaald worden.
Iets in die aard.
Op deze wijze heb je toch een begin van bewijs dat het uw goederen zijn.
Ik hoop dat u foto's hebt van de goederen - u kan altijd copie meesturen.
Indien brief niet wordt afgehaald komt deze terug. Samen met ontvangstrook post en tracking via website gesloten bijhouden.
Een AS word steeds gedateerd en vermelding plaats en ook de vermelding opgesteld in 2-voud ( aantal als partijen). 2de exemplaar brief is voor u en kan getoond worden aan de rechter.

Reclame

Terug naar “Andere”