Onbetaalde schoolrekening

jongen20
Topic Starter

Onbetaalde schoolrekening

#1 , 22 feb 2012 21:10

Hallo iedereen

De situatie is als volgt: ik ben sedert augustus 2010 alleen gaan wonen omwille van problemen thuis en ik ontvang op dit moment een leefloon tot ik mijn hogeschool diploma heb. Mijn ouders konden mijn studie immers niet meer betalen en er was ook veel ruzie thuis.

Nu kreeg ik laatst een rekening van school opgestuurd (200 euro) daterende van 19 februari 2009. Deze hebben mijn ouders blijkbaar nooit betaalt. Mag de school deze rekening zomaar naar mij sturen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 feb 2012 21:26

Uw leeftijd nu en dus ook toen?

wanton

#3 , 22 feb 2012 22:28

Uw leeftijd nu en dus ook toen?
quid???
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

jongen20
Topic Starter

#4 , 22 feb 2012 23:07

Nu 21 en dat schooljaar was ik nog 18 (net geen 19)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 feb 2012 23:28

Dus meerderjarig in 2009.
Dan bent u in principe de persoon die door de school kan aangesproken worden en niet je ouders.
Ouders hebben tgo u wel onderhoudsverplichting maar niet tgo de school.
Wie heeft ingeschreven en wie heeft reglement ondertekend?

j.demoor

#6 , 24 feb 2012 11:23

“Art.203.§ 1. De ouders dienen naar evenredigheid van hun middelen te zorgen voor de huisvesting, het levensonderhoud, de gezondheid, het toezicht, de opvoeding, de opleiding en de ontplooiing van hun kinderen. Indien de opleiding niet voltooid is, loopt de verplichting door na de meerderjarigheid van het kind...”(Burgerlijk Wetboek).

‘Nu kreeg ik laatst een rekening van school opgestuurd (200 euro) daterende van 19 februari 2009‘ + ‘en dat schooljaar was ik nog 18’

Uw ouders waren in dat geval en op dat moment onderhoudsplichtig en dienen dus ook die schoolrekening te betalen,wat ook uw HUIDIGE toestand moge zijn.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”