Mijn vriend en ik zijn sinds april 2007 uit elkaar.
Onze dochter verblijft momenteel bij mij. Hij ziet ze om de 14 dagen en de helft van de vakanties. (In realiteit komt hij dagelijks nog even langs)
Onderling zijn we overeengekomen dat hij dit jaar geen alimentie zou betalen. Begin volgend jaar zouden we dan een nieuwe regeling treffen. Hij heeft nog 2 kinderen uit een vorig huwelijk waar hij wel al alimentatie voor betaalt (+- 350?).
Eind van dit jaar is hij van plan te verhuizen naar het buitenland (+- 1500km) en daar ook te trouwen. Daarvoor neemt hij voorlopig loopbaanonderbreking en zal een vergoeding krijgen van +- 500?.
Zn verhuis brengt natuurlijk verschillende consequenties mee.
Dit betekent ook dat mijn / zijn dochter haar papa niet meer (of sporadisch) zal zien.
Ik wil hem niet uitbuiten, maar gezien het feit dat hij naar het buitenland gaat en ik de meerkosten voor mn dochter voor mijn rekening zal moeten nemen, lijkt het me maar logisch dat hij er ook voor betaalt.
Kan ik van hem alsnog alimentatie eisen (als hij in t buitenland zit, met zn verminderde inkomsten), ondanks het hoge bedrag dat hij reeds betaalt voor de 2 andere kinderen, of wordt de alimentatie verlaagd omdat hij inkomensverlies heeft?
Nu heeft hij een inkomen van +- 1.250 ?.
Zijn loonsvermindering is zijn eigen keuze en zelfs als hij zou werken in het buitenland, heeft hij nog maar een inkomen van max. 500 ?.
Als hij trouwt of samenwoont daar, wordt dan het inkomen van zijn echtgenote meegeteld?
Ben ik verplicht mijn dochter naar hem te laten gaan, of kan ik eisen dat hij ze hier in Belgie moet komen bezoeken. Door het feit dat hij haar niet (veel) meer zal kunnen zien, zal de emotionele band ook verwateren, en zal ze vervreemden van hem.
Het komt er op neer da ik moet opdraaien voor het feit dat hij zn dochter achterlaat, en zij er nie alleen emotioneel maar ook financieel de dupe van is. (Hij verhuist niet om te ontkomen aan zn alimentatie.)
Zijn er nog bepaalde dingen die veranderen voor mij door zijn verhuis naar het buitenland waar ik aandacht moet aan besteden?