Vader gaat naar de home

titin
Topic Starter

Vader gaat naar de home

#1 , 11 nov 2012 12:42

Mijn vraag is wij zijn thuis met 7 kinderen op donderdag 8 nov werdt er mij gebeld dat onze vader in de kliniek ligt en dat hij maandag naar de home moet en dat we zondag naar zijn huis moeten komen om alles te verdelen .De relatie met mijn zusters is niet zo goed met dat ik altijd wil dat alles verloopt gelijk het moet zij nemen altijd de beslisingen de tweede oudste en de jongste terwijl ik wel de oudste ben en altijd alles maar mag weten als zij het geregeld hebben en dan zeg ik mijn gedacht ervan en dan zeggen ze dat ik een ruzie maker ben en zij altijd maar er op uit zijn voor alles te hebben.Toen mijn moeder overleden was hebben ze dat ook zo gedaan er was niet veel geld van mijn moeder mijn zuster heeft alles geregelt en mij papieren doen tekene dat zij er voor verantwoordelijk was en het geld van ons moeder naar ons kwam het was niet veel ieder 300 € en ik vondt dat het ons niet toe behoorde en had gezegt dat het voor ons vader was maar zij zegde van niet .Spreken willen ze niet want als ik iets teveel zeg gaan ze naar poltie en mag ik hun niet meer bellen want zij gaan zeggen dat ik hun lastig val.Ik zou nu graag willen weten wat ik kan doen voor dat dit alles goed verloopt ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 11 nov 2012 15:15

Vader leeft nog! En er wordt al onderling verdeeld? Dat zijn immers goederen, die nog aan vader toebehoren!
Begin in eerste instantie door onderling een boedelbeschrijving op te maken, foto's maken, ... en iedereen moet ondertekenen.

Vraag ook eens wie volmacht heeft over de rekening van je vader. Laat ze de boekhouding eens op tafel leggen + de rekeninguittresksels.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 nov 2012 11:16

Vader leeft nog! En er wordt al onderling verdeeld? Dat zijn immers goederen, die nog aan vader toebehoren!
Was ook mijn eerste gedacht! Er hoef niet verdeeld te worden! Laat vader bepalen wat hij al dan niet wil meenemen naar het home. De rest van de zaken van waarde kunnen verkocht worden, waarbij het geld eveneens naar vader gaat, zodat het verblijf in het home kan betaald worden.

Is jullie vader nog in staat zijn financiën zelf te regelen, of moet er zoals Creatief aangeeft, een bewindvoerder aangesteld worden voor hem?

Moest ik ooit naar een home moeten omdat mijn gezondheid het laat afweten, maar ik ben er mentaal nog wel goed bij, dan zou ik het niet appreciëren dat mijn spullen al verdeeld worden door mijn kinderen! Niet dat ik heb niets gun, in tegendeel, maar ik zou het van zeer weinig respect getuigen vinden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

titin
Topic Starter

#4 , 12 nov 2012 15:36

Mijn vader zijn geld word beheerd door mijn zuster 1 jaar jonger dan ik maar het gaat erom dat zij alles bedistelen en ik mag niets zeggen en ik onder vindt dat zij en nog een ander er op uit zijn want zij zijn al overal in de kasten gaan snuffelen en ik vindt dat dit niet kan dat zij alles alleen doen en mij niets vragen .Nu mijn vader gaat wel achter uit want deze middag erkende hij mij niet!!!. Het was toen als mijn moeder gestorven was ook zo voor ieder was er 300 €en ik vondt dat dit naar mijn vader moest gaan en zij wilde dat niet dat was voor ons zegt ze en van onze pa daar kunnen wij nu niets van hebben zegt ze want die leeft nog .En ik vindt dat zo erg dat die zo zijn .Nu heb ik iets gezegt zijn ze naar politie gegaan om te zeggen dat ik hun niet meer mag bellen of sms en politie had gezegt van naar de rechtbank te gaan .Vandaag dan heb ik de beslissing genomen en ook naar de rechtbanlk te gaan.Ik kom daar aan en ze kwamen met 2 af en ik stop en wil vragen wat er is gezegt .de jongste zus die begind daar te roepen ge moet niet meer gaan het is in orde ik zeg haar ik hoef uwe komentaar niet ik vraag dat aan de andere zus dan zeg ik ik ga toch zegt ze ineens ja ga maar ze gaan u daar in een dwangbuis steken.Ik ben dan door gereden en dan in het vrede gerecht binnen gegaan nu zegt die dat de rechter niet 1 partij binnen laat maar wel 2 partijen en heb ik gevraagt wat ze tegen die twee gezegt hebben en zegde dat ze naar een advocaat moeten zodus heeft ze weer eens gelogen want het was in orde zegde ze.Wat moet ik nu doen afwachten of ik eerst naar advocaat gaan.

Gebruiker21

#5 , 12 nov 2012 15:48

Ik denk dat je best contact opneemt met een advocaat om u te laten bijstaan, als volgens jou de bewindvoerder van je vader haar werk niet naar behoren uitvoert. Als ik het zo lees ben je gewoon naar het vredegerecht gereden? Toch niet met het idee dat je daar zomaar binnenstapt en een rechter te spreken krijgt? Hoe kwam het trouwens dat uw twee zussen daar waren, net op het moment dat het bij jou opkomt om er naartoe te rijden? Ik begrijp uw uitleg niet volledig, vrees ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

titin
Topic Starter

#6 , 12 nov 2012 23:27

Ja de politie had hun dat gezegt dat ze dit moesten doen ja en het was toeval dat zij daar buiten kwamen dat ik daar aan kwam .Ik weet niet wat hun bedoeling is met dat de jongste zegde alles is in orde en er juist niets in orde want ze konden ook niet bij de vrede rechter ik snap dat niet dat ze zo doen..En ik weet ook wel als ik het vredegerecht binnen stap dat ik niet direckt bij de vrede rechter kan dat daar een afspraak moet gemaakt worden.

titin
Topic Starter

#7 , 13 nov 2012 09:29

Heb ik het recht als oudste van zeven te weten wie er volmacht heeft van alles en mag ik van alles foto copie,s vragen van wat ze doen .Of moet er een advocaat voor nemen

Gebruiker21

#8 , 13 nov 2012 09:40

Heb ik het recht als oudste van zeven te weten wie er volmacht heeft van alles en mag ik van alles foto copie,s vragen van wat ze doen .Of moet er een advocaat voor nemen
Ik denk dat het verstandig is om een advocaat te nemen om u verder te helpen en raad te geven...

Terug naar “Andere”