Door schriftvervalsing op zwarte lijst

Hope.
Topic Starter

Door schriftvervalsing op zwarte lijst

#1 , 09 mar 2013 20:33

Ex heeft een lening afgesloten op beide namen zonder dat ik hier iets van wist. Aangezien de lening niet afbetaald werd, sta ik nu op de zwarte lijst. Ik ben aangifte gaan doen van deze zaak, maar aangezien de politie de 'dader', mijn ex, niet kon vinden (nergens meer gedomicilieerd) is de klacht geseponeerd. Er werd mij meegedeeld dat ik rechtstreeks klacht kon neerleggen bij de onderzoeksrechter om verder onderzoek te laten uitvoeren. Aangezien het om schriftvervalsing gaat, zal het opstarten van een nieuw onderzoek mij al zeker €2500 kosten. Als er aangetoond wordt dat het geschrift op het contract niet mijn geschrift is, zal ik dan sowieso van de zwarte lijst verdwijnen? Ook al ze mijn ex niet kunnen vinden?
Bestaat er een andere, goedkopere en minder omslachtige manier om van die zwarte lijst gehaald te worden?
Alvast bedankt.

[naam maatschappij verwijderd:Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mar 2013 22:20

U komt niet zo maar op die lijst, je zal wel eerst ook aangetekende zendingen gehad hebben al voor men je op deze lijst zet, als je zegt dat je van deze lening niet weet, hoe kan hij dan je indentiteitskaart nummer hebben, je kan nooit een lening aangaan zonder dit nummer.

Enkel de bank die je erop gezet heeft kan je van deze lijst halen en niemand anders.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Hope.
Topic Starter

#3 , 10 mar 2013 09:00

Mijn ex woonde toen nog bij mij en kon aan al mijn gegevens. Zij had geen werk en was dus heel dag thuis en hield de post blijkbaar achter. Pas toen ik ze het huis uit heb gezet kreeg ik na een half jaar een eerste brief, waarin inderdaad stond dat er al verschillende aanmaningen waren. Ik ben dan ook direct naar de politie gegaan en heb aangifte gedaan.
Ik heb ook contact gehad met incasso X, want zij hebben mij een brief gestuurd. Blijkbaar heeft X het contract van de originele leenmaatschappij overgenomen. Daar wisten ze mij te vertellen dat ik direct aangifte moest gaan doen en dat het bij de fraudedossiers terecht kwam dan. Zij zeiden ook dat ik een papier van de politie moest hebben waarop stond dat ik er niets mee te maken heb. NU aangezien mijn ex dus geen adres heeft en de politie haar niet kan verhoren hebben ze de zaak voorlopig geseponeerd. Maar daar ben ik dus geen stap verder mee...dus rechtstreeks klacht neerleggen bij de onderzoeksrechter hadden ze mij aangeraden. Maar ben daar geweest en ik moet eerst 2500euro betalen omdat ze een deskundige moeten aanstellen om het geschrift te analyseren. Hopelijk weet iemand nog een andere manier om snel een oplossing te krijgen.

[naam maatschappijen verwijderd:Vandebos]

Reclame

Franciscus

#4 , 11 mar 2013 14:58

U hebt aangifte gedaan bij politie, die neem ik aan van u de gestandaardiseerde schriftproef heeft gedaan.
Dat parket bij niet aantreffen zaak eventjes on hold zet ( sepo) lijkt me normaal.
Uw ex zal wel gesignaleerd zijn .
Zolang men niet een schriftproef van uw ex heeft blijft het wel moeilijk.
Heeft uw ex een auto ingeschreven op naam?
Werkt uw ex.... dit zijn al twee pistes die politie via DIV/RVA enz kan volgen.
Dan in welke omgeving zijn er PV's verkeer uitgeschreven ...
Kan zijn dat u dan eventjes zelfwerkzaam moet worden en die omgeving controleren.

Hope.
Topic Starter

#5 , 11 mar 2013 15:49

Mijn ex heeft geen auto en werkt ook niet....geen pv's aangezien ze eigenlijk nooit gereden heeft.
Schrijftest heb ik afgelegd. Ex staat inderdaad geseind. Maar ze vinden haar niet omdat ze ook geen adres heeft.
Ik wil gewoon dat mijn naam gezuiverd w en dat ik van de lijst w gehaald.

Franciscus

#6 , 11 mar 2013 17:10

U bent dus nog niet buiten vervolging gesteld ?
Dat is juridisch ook een mogelijkheid.
De juiste procedure ken ik echter niet voldoende om hierop te antwoorden...
Alhoewel ik vermoed dat parket geen verder onderzoek naar de geschriften zal laten doen zonder het geschrift van uw ex.
Hebt u daar per toeval geen specimen meer van? Brieven handtekeningen enz enz

Hope.
Topic Starter

#7 , 11 mar 2013 19:54

ik heb nog enkele brieven van haar. Weet je waar ik hiervoor moet zijn?

Terug naar “Andere”