Volmacht???

Bianca
Topic Starter

Volmacht???

#1 , 08 jan 2008 17:04

Geachte,

In mijn familie stelt zich volgend probleem: mijn grootmoeder ligt in coma en mijn grootvader heeft alzheimer. Er zijn allerhande zaken (bank, verzekeringen,...) die geregeld moeten worden maar mijn grootvader is hier niet toe in staat. Hoe kunnen wij die best aanpakken?

Alvast bedankt.

Mvg.
Bianca

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 08 jan 2008 21:02

Je kan naar het vredegerecht toestappen en iemand of jijzelf laten aanstellen als bewindvoerder. Indien de familie dit niet graag doet dan kan je ook aan de vrederechter vragen om een extern bewindvoerder-advocaat aan te stellen om het financieel reilen en zeilen van dit bejaard echtpaar in orde te houden.

Persoonlijk zou ik eerder een advocaat-bewindvoerder laten aanstellen. De advocaat-bewindvoerder vraagt hiervoor 3 % inkomen van de bejaarden, maar werkt ook alles af zowel het betalen van rekeningen als de geldbeleggingen. Je bent van alle rompslomp af en niemand hoeft achteraf "mea culpa" te zeggen.

Reclame

Terug naar “Andere”