Ik heb indertijd een advocaat aangesproken om het co ouderschap voor mij te regelen, ik heb dus de papieren en rekeningen gezien die ze daarvoor had opgemaakt en dat had mij juist geen 1500 Euro gekost. En het waren heel veel papieren. Er werd 4 keer tussen de advocaten met brieven geschreven. Hoe zou dat dan kunnen dat een procedure voor de rechtbank van Eerste Aanleg mij zoveel zou kunnen kosten?
En is dit ook niet zo indien dit echt zover moet komen, dat de tegenpartij opdraait voor de kosten ook? Indien ik effectief in me gelijk ben gesteld?
De rechtplegingsvergoeding, indien toegekend, dekt slechts een deel van de kosten.
Het ereloon van de advocaat hangt af van het aantal uren dat hij voor u heeft gewerkt.
Indien hij zich naar de Rechtbank moet begeven lopen die uren snel op.
Zeer recentelijk hebben twee door mij geraadpleegde advocaten ivm een bouwbetwisting (3000 EUR) me de raad gegeven om niet te vervolgen (niettegenstaande mijn gelijk in deze zaak) omdat de kosten hoger zouden zijn dan de inzet.
Voor een andere recente zaak, waar niet gepleit moest worden, heb ik 5000 EUR aan ereloon moeten betalen (325 EUR + 21 % BTW per uur).