Beste,
SITUATIE:
Mijn dochter en haar kleintje werden onlangs uit hun appartementje gezet, de andere bewoners moesten ook het pand verlaten voor eind februari doordat dit pand vele mankementen had en het dus onbewoonbaar verklaard zou worden, de huurders hadden dan ook besloten hun huishuur niet meer te betalen wat uitzetting tot gevolg had... mijn dochter kan het financieel niet alleen redden en werd ook nog eens eerst voor 13 weken geschorst van de RVA en kreeg er nog eens 8 weken bij waardoor zij een leefloon moest aanvragen. Momenteel verblijft mijn dochter met haar kleintje bij mij maar doordat ik stempel en zelf constant in het rood sta kan ik mij niet veroorloven haar bij mij te houden daar ik minder inkomen zal hebben en zij indien zij terug stempeld ook een heel deel minder zal trekken. Nu krijgt ze zo'n 380 euro leefloon voor haar en haar kleintje doordat ze hier tijdelijk verblijft omdat ik zogezegd financieel kan meehelpen zelfs al heb ik alle bewijzen ingeleverd dat ik dit niet kan.
TIJDELIJKE OPLOSSING:
Wat ik wel zou kunnen doen is mijn dochter laten verblijven in mijn moeders huis dat momenteel onbewoond is maar waar nog alle nutsvoorzieningen aanwezig zijn alsook de nodige meubels. Het enige probleem is dat dit huis binnenkort openbaar zal verkocht worden daar mijn moeder in een rusthuis verblijft en niet meer naar huis terugkan wegens ziekte van Alzheimer. Mag mijn dochter in dit huis verblijven en daar ook haar domicilie zetten totdat zij terug een eigen stek kan betalen?
Graag enige reactie, dank u.
Groetjes,
Marthe