Burenlawaai in een appartementsgebouw

TimDG
Topic Starter

Burenlawaai in een appartementsgebouw

#1 , 19 aug 2014 20:35

Reeds enkele maanden heb ik enorm veel last van lawaaierige bovenburen. Deze hebben een zeer luide levensstijl en hebben niet zoveel respect voor anderen.
Ze maken enorm veel ruzie, schreeuwen, roepen en tieren. Laten hun kinderen spelen tot vaak 01:00 s'nachts. Beginnen om middernacht te zingen. Bonken op de vloer, versleuren meubels enz...

Na een aantal verbale verwittigingen ben ik reeds enkele malen klacht gaan indienen en ben ik ook op basis van de GASwetgeving geluid en beelddragers aan het maken van het lawaai met datum en tijdbepaling. Ook ga ik in de loop van deze week een aangetekend schrijven versturen alsook een aanvraag tot verzoening aan het vredegerecht. Ondanks dit alles gebeurt er weinig of niets en gaat de lawaaihinder gewoon verder. Ik bel wel de politie en geef regelmatig opnames aan de wijkagent maar ik zit nu toch al een goede 6 maanden in deze situatie.

Heb gehoord dat het vredegerecht weinig of niets zal ondernemen en dat een eigenlijke straf voor lawaaihinder die voornamelijk voorkomt uit onvoorzichtigheid en non-respect zeer zelden vookomt.

Ik zou willen vragen of iemand hier al reeds ervaring mee heeft en wat ik verder nog kan doen om de situatie te verbeteren?

Bedankt om de post te lezen:)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mario t

#2 , 19 aug 2014 21:15

ik zit ook reeds een zestal maanden in een soort gelijke situatie zie het topic -uitzetten aangekochte woning -
het enige wat we voorlopig kunnen doen is alsmaar vaststellingen laten doen door politie
ik heb nu ook vooraan de woning een dummy camera geplaatst en hun met de hulp van de wijkagent hen kunnen wijsmaken dat deze
alle beelden en als ook geluid op een harde schijf vast legt en deze als bewijs zullen dienen als tot een rechtszaak komt
en de buurt zal het beamen de laatste 5 dagen is het al veel rustiger geworden
de grootste keffers dragen nu zelfs een blafband waardoor de nachten al veel rustiger verlopen
nu nog hopen dat ze zich zo verder blijven gedragen en we misschien nog goede buren kunnen worden
grtz mario

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 aug 2014 21:22

Enigste wettelijke vaststellingen zijn deze door politie gemaakt of door deurwaarder.
Of als de stemmen duidelijk zijn en afgespeeld worden bij politie ze zichzelf aan de galg praten...en toegeven dat ze datum x om Z uur dat lawaai aan het maken waren.

Reclame

TimDG
Topic Starter

#4 , 19 aug 2014 21:50

Ah nochtans had de wijkagent mij deze raad gegeven:
Gaswetgeving:
Hoofdstuk 1
Afdeling1
1.1 geluidsoverlast
Artikel 2:
"het is dag en nacht verboden geluid, gerucht of rumoer te veroorzaken zonder reden of zonder noodzaak als dat toe te schrijven is aan een gebrek aan vooruitzicht en voorzorg en de rust van de inwoners in het gedrang brengt.
Het bewijs kan met alle mogelijke middelen geleverd worden.

Het is op de laatste zin in deze bepaling dat hij me vroeg de beeld/geluiddragers op te sturen.

Terug naar “Andere”