Reeds enkele maanden heb ik enorm veel last van lawaaierige bovenburen. Deze hebben een zeer luide levensstijl en hebben niet zoveel respect voor anderen.
Ze maken enorm veel ruzie, schreeuwen, roepen en tieren. Laten hun kinderen spelen tot vaak 01:00 s'nachts. Beginnen om middernacht te zingen. Bonken op de vloer, versleuren meubels enz...
Na een aantal verbale verwittigingen ben ik reeds enkele malen klacht gaan indienen en ben ik ook op basis van de GASwetgeving geluid en beelddragers aan het maken van het lawaai met datum en tijdbepaling. Ook ga ik in de loop van deze week een aangetekend schrijven versturen alsook een aanvraag tot verzoening aan het vredegerecht. Ondanks dit alles gebeurt er weinig of niets en gaat de lawaaihinder gewoon verder. Ik bel wel de politie en geef regelmatig opnames aan de wijkagent maar ik zit nu toch al een goede 6 maanden in deze situatie.
Heb gehoord dat het vredegerecht weinig of niets zal ondernemen en dat een eigenlijke straf voor lawaaihinder die voornamelijk voorkomt uit onvoorzichtigheid en non-respect zeer zelden vookomt.
Ik zou willen vragen of iemand hier al reeds ervaring mee heeft en wat ik verder nog kan doen om de situatie te verbeteren?
Bedankt om de post te lezen:)