contract met creche: problemen

duma

Re: contract met creche: problemen

#16 , 12 mar 2015 10:34

Ik denk dat je mijn vraag niet goed begrepen hebt, maar bon, 't was ook off topic :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Joeri_J

#17 , 12 mar 2015 10:40

@Duma,

bij ons ook crèche waar enkel minimum is. (gemeentelijk, K&G samenwerking, etc...)
Maw vorig jaar week ziekenhuis => betalen (gelet onze 18 dagen op waren...)

Ik wacht nu het fiscaal attest af,
want voor wat ik hoor zal een betaalde (ziekte) dag thuis niet op het attest staan wegens geen opvang geleverd...
Dus dan kost een dag thuishouden (na de 18 dagen) ons meer als naar de crèche zelf gaan..

KimSe

#18 , 12 mar 2015 11:28

Bij ons kost een dag thuis (nadat de respijtdagen op zijn) zowiezo meer... want er wordt gefactureerd aan het maximumtarief van bijna 28 euro, ongeacht het inkomenstarief...
Nog zoiets...

Reclame

Joeri_J

#19 , 12 mar 2015 12:51

@KimSe, bij ons is het dag tarief met minimum van €10...

Maar idd ken ook crèches die zo werken, idd kost dan nog meer...

leeuwke1969

#20 , 12 mar 2015 13:02

Ik weet niet van welke regio jullie zijn, maar betalen bij ziekte kind MET afwezigheidsattest.... Dat vind ik niet kunnen. Het probleem is dat in bepaalde steden er een tekort is aan opvangplaatsen en daar profiteren de opvanginitiatieven van.... My way or the highway denk ik dan zo. Ik ben ook streng, soms moet dat of we worden misbruikt... :roll: Maar menselijkheid en redelijkheid en een beetje flexibiliteit, daarvan gaat niemand dood....

Joeri_J

#21 , 12 mar 2015 13:23

@Leeuwke1969, we hebben echt rondgekeken...
Overal in onze regio (Vl-Br tegen rand Brussel) werkt volgens zelfde principes...
enige die het niet doen zijn onthaalouders, maar daar betaal je in verhouding al meer...
De vraag is veel hoger dan aanbod, dus ze kunnen het zich veroorloven...

Ze zijn verder trouwens zeer flexibel in de crèche, geen klagen over...
Maar alle crèches zitten in een groep en de groep bepaald de regels... geen discussies mogelijk...

Ziektebriefjes van dokter of ziekenhuis worden gewoon niet aanvaard...
ze doen er niets mee en steken ze gewoon terug in het heen-weer boekje...
Die administratie doen we niet meer is hun antwoord...

leeuwke1969

#22 , 12 mar 2015 14:07

aiaia... de slechtst mogelijke regio om opvang nodig te moeten hebben... :-(

Een tip, in principe kan je buiten een vast opvangplan ook een variabel opvangplan doorgeven. Dit wil zeggen dat je makkelijker kan afwijken van de vastgelegde dagen. Ik werk op die manier. Bijna al mijn ouders hebben in het contract het beginuur (vroegste) en einduur (laatste) doorgegeven maar niet het aantal opvangdagen. Zij moeten wel wekelijks de opvangdagen doorgeven voor de week erop. Verlof ouders wel langer ;-) Onze ouders hebben allemaal documenten gekregen met een rooster op met het aantal dagen van de maand. Dit kunnen ze maandelijks, 2-wekelijks, wekelijks invullen. Als jullie dat op die manier doen, dan kun je een beetje spelen met de dagen en kunnen ze geen respijtdagen aanrekenen voor dagen die niet zijn opgegeven en het kind niet aanwezig was. Ik wil maar zeggen, neem nu dat je kindje op donderdag ziek is en het gaat kan de hele week erop niet naar de opvang gaan, met dit rooster vul je in dat het niet aanwezig is omdat je variabel werkt ;-) Het is natuurlijk de vraag of ze dit gaan aanvaarden.... maar ja, je kan het proberen :-)

BW123
Topic Starter

#23 , 20 mar 2015 16:44

Elke creche kan blijkbaar zelf kiezen of ze ziekte aanrekenen of niet. Bij ons doen ze het niet, bij een creche verderop trekken ze dagen af of rekenen ze die aan, je mag zelf kiezen. Ik vind het ook niet kunnen dat men dat aanrekent.

Ik heb ook even gevraagd wat de redenering is dat bepaalde crèches een afwezigheid die meer dan 3 maand op voorhand verwittigd is, toch toestaan zonder verlies van dagen. Blijkbaar zijn dat gesubsidieerde crèches. De onze is dat helaas niet...

Terug naar “Andere”