Uitwijzing Albanezen uit België

sylvia52
Topic Starter

Uitwijzing Albanezen uit België

#1 , 29 jun 2008 12:47

Ik weet niet in welke rubriek ik deze vraag moet stellen, dus als ze niet op de juiste plaats staat, gelieve mij dit te laten weten a.u.b.
Iemand vertelde me vandaag dat de Albanezen die zonder papieren in België zijn (bv nog in politiek asiel) een schrijven zouden ontvangen hebben dat ze terug naar Albanië moeten omdat de oorlog daar voorbij is. Heeft iemand een idee of dit zo maar kan en zo ja, hoeveel tijd die mensen krijgen om zich voor te bereiden om terug te keren ? Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 29 jun 2008 16:50

Is dit een grap ? Het is niet omdat een oorlog in een land van oorsprong gedaan is, dat een zonder papieren persoon onmiddellijk terug naar zijn land van oorsprong moet. Een persoon zonder papieren kan een regularisatie aanvragen; is die geweigerd kan hij nog jaren met de medewerking van een prodeoadvokaat beginnen procederen.
Natuurlijk is een beeindigde oorlog in het land van oorsprong een voor de openbarie opinie goed ogende wettiging die de overheid denkt te mogen gebruiken om hun falend immigratiebeleid goed te praten. Niet meer of minder.
Iedereen weet ondertussen wat er in de praktijk gebeurd. Die personen komen gewoon terug met de eerste de beste trein of bus, ook al omdat ze ginder misschien niet meer welkom zijn.
Het schandalige is dat iedereen er geld of aandacht aan verdient: politiekers, advokaten, mensenhandelaars, werkgevers, en de katholieke kerk (omdat sommigen zich plots herinneren dat die er ook nog zijn).

sylvia52
Topic Starter

#3 , 30 jun 2008 09:12

Bedankt voor uw antwoord. Ik had die informatie maar van "horen zeggen" en had ook mijn twijfels over de realiteit en verwezenlijking van die voornemens.

Reclame

Terug naar “Andere”