Beste,
Er dienen zich verschillende discussiepunten aan tussen de moeder en ik,
waarover het vonnis (RB 1ste A.) geen uitspraak doet inzake de verdeling van de kosten.
Uit het vonnis: (kosten worden gedeeld)
“schoolkosten als daar zijn:
de schooluitgaven m.b.t. de meerdaagse schoolreizen in middelbaar en hoger onderwijs,
sneeuw-bos-zeeklassen,
het inschrijvingsgeld voor hoger onderwijs,
de studieboeken en -materiaal en inherente stages vanaf het middelbaar onderwijs,
de gebeurlijke huur van een studentenkamer in het hoger onderwijs en internaat in het middelbaar,
alles na aftrek van eventuele studiebeurzen en -toelagen.
naschoolse kosten als daar zijn: taalcursussen en lid- en inschrijvingsgeld + basisbenodigdheden sportclubs en jeugdvereniging,
vakantiestages, taal- en sportkampen.”
Discussiepunten:
- vakantiekampen via de mutualiteit
- ballet- of dansschool, -kampen en stages, specifieke kledij
- muziekcursussen, -kampen en stages, huur of aankoop instrumenten
- specifieke hobby en sportmateriaal (buiten de basis)
- onkosten verjaardagsfeestjes
- vervoersonkosten voor de naschoolse activiteiten
- vervoersonkosten voor de school en activiteiten van de school
en later:
- zakgeld
- kosten voor het rijbewijs
- laptop (wanneer nodig voor school)
- ipod/tablet/gsm…
Daarnaast is er discussie over wat al dan niet een buitenschoolse activiteit of opvang is:
Wordt knutselen op woensdag of een danskamp in de zomervakantie aanzien als een naschoolse activiteit(gedeelde onkosten) of opvang (onkosten voor de ouder bij wie het kind verblijft)?
Waar ligt de grens?
Situatie:
moeder:
3 kinderen, waarvan 1 gemeenschappelijk
inkomsten uit IVF (1300€?) + kindergeld (?) + alimentatie (150 van mij; 250€ van haar andere ex-partner) = 2400€
vader (ik):
inkomsten uit werk (1520€) - alimentatie (150€) + maaltijdcheques (100€) = 1470€
kind bij haar ingeschreven; fiscaal ten laste
bezoekregeling: op woensdagen, 1 we. per mnd bij elke ouder, overblijvende weekends gedeeld
Graag uw advies.
Indien mogelijk, gespecifieerd.
Hartelijk dank!