bijzondere kosten

chantal67
Topic Starter

bijzondere kosten

#1 , 18 jul 2008 19:06

bij uitspraak van een vonnis van mei verleden jaar, was ik er toe verplicht om de helft van de buitengewone kosten van mijn zoon te betalen die in september universitaire studies heeft aangevat.
ik betaal maandelijks 125 euro en mijn ex ontvangt 217 euro kinderbijslag.
mijn zoon had een beurs ontvangen van 3253 euro. hij moest 3000 euro naar zijn moeder terug storten.zelf heeft mijn zoon 1423 euro uit eigen zak betaald. mijn ex vrouw stuurt nu via haar advokaat dat ik 1385 euro bovenop moet betalen.zij heeft enkel een geschreven blad bij haar advokaat binnen gebracht waar zij zelfs kosten voor voeding, een bril etc opzet.dit allemaal zonder kopies van uitreksels.wat ze wel doet is alle rekeningetjes die mijn zoon heeft betaald inbrengen alsof ze hetzelf betaald heeft.het enige dat ze wel betaald heeft, is het kot en de inschrijving van 80 euro.dat maakt dat er nog overschiet van de beurs.eten, kleding,etc...daar dient kinderbijslag toch voor?mijn zoon zou nu via gerechterlijke weg zelg het kindergeld en het onderhoudsgeld willen opeisen.hij komt daar ruimschoots mee toe volgens hem

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
citroentje

#2 , 19 jul 2008 17:56

Voeding telt niet mee dat jij zou moeten betalen.
Het gerecht zou in de eerste plaats moeten duidelijk zijn wat zijn buitengewone schoolkosten.
-tandbeugel-bril-schoolreizen-schoolboeken en het geen die nodig is,kot,dat zijn speciale kosten.
Nu kleren en eten horen daar niet bij.
Nu het is ook zo dat jij de originele papieren kan vragen en eventueel betalingsbewijzen.Daar in moet je steeds de helft betalen.
Een goeie tip geeft nooit geld in de hand zonder bewijs van afgifte wat anders zal ze beslist zeggen dat je niet betaald heb.
Hoe oud is u zoon.

chantal67
Topic Starter

#3 , 19 jul 2008 18:27

mijn zoon is 20

Reclame

Terug naar “Andere”