pincode paspoort stiekem gewijzigd

Sloef
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

pincode paspoort stiekem gewijzigd

#1 , 10 mar 2016 12:17

De pincode van mijn moeder haar paspoort is volgens mij doelbewust door iemand anders van de familie gewijzigd .
Ik heb daar alle reden toe om dit te vermoeden aangezien er door die bewuste persoon uit de familie zeer eigenaardig word gedaan .
Hoe doet namelijk ook mijn moeders bankzaken , enz en weigert ons steeds informatie te geven .
Het is ook zo dat die persoon met de volmacht van mijn moeder dat paspoort is gaan afhalen .
Ik had zo een vermoeden en had aan mijn moeder haar paspoort gevraagd en voor dit na te kijken de pincode ook ingetoetst .
Maar ik begin mij toch bij het volgende vragen te stellen .
Via My finn kan men volmachten geven .
Dus die persoon uit de familie zou dus zelf eventueel een volmacht online kunnen hebben ingevuld voor mijn moeder .
Wat zouden jullie aanraden .

Ik heb al gedacht om al zeker 3 x een verkeerde pincode in te vullen , dan kan hij het paspoort zeker niet online gebruiken .
Ook het paspoort inhouden zou kunnen .
Indien mijn moeder dat familielid toen een volmacht heeft gegeven , blijft deze dan gelding ?
Anders zou het kunnen dat deze persoon terug een nieuwe code aanvraagt of het paspoort als gestolen opgeeft .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 10 mar 2016 12:32

Je bedoelt hier waarschijnlijk de elektronische identiteitskaart Je zou voor uw moeder een bewindvoerder kunnen laten aanstellen door de vrederechter indien je de huidige persoon niet vertrouwt.

Lanox

#3 , 10 mar 2016 12:34

Gewoon pincode opnieuw veranderen met de pukcode. Hier alvast eens lezen:
http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruik ... en_pincode

Reclame

Terug naar “Andere”