zoon gijzeld onze kleinkinderen voor een stuk grond

eddyenlily
Topic Starter

zoon gijzeld onze kleinkinderen voor een stuk grond

#1 , 12 okt 2008 10:22

12 jaar geleden kocht ik met mijn stiefzoon een stuk landbouwgrond ter uitbreiding van zijn eigendom, nu wenst hij de volledige eigendom te verkopen en is door de samenvoeging de grond in waarde gestegen. De notaris heeft mijn deel geschat op 20.000€ , toen ik hem daar van inlichte heeft hij onmiddellijk gereageerd , dat we onze kleinkinderen nooit meer zouden zien, maw hij gijzeld zijn kinderen om gratis mijn deel van de eingendom te verwerven of maw hij pleegt chantage, onze schoondochter is wel bereid ons de kinderen te brengen maar, dan krijgt ze rammel. Kan hij ons zomaar chanteren met een lap grond. Hij zegt zelf ga maar naar de rechtbank , ge zult ze zien waar ik wil en wanneer ik wil, kan dit zomaar, zijn er mensen met ervaring bij de jeugdrechtbank en dan vooral grootouders. :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 13 okt 2008 10:39

“Art.375bis.De grootouders hebben het recht persoonlijk contact met het kind te onderhouden. Datzelfde recht kan aan ieder ander persoon worden toegekend, indien hij aantoont dat hij met het kind een bijzondere affectieve band heeft. Bij gebreke van een overeenkomst tussen de partijen, wordt over de uitoefening van dat recht in het belang van het kind op verzoek van de partijen of van de procureur des Konings beslist door de jeugdrechtbank”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”