Onderhoudsplicht ouder - billijkheidsredenen

VanAntwerpen
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Onderhoudsplicht ouder - billijkheidsredenen

#1 , 08 jan 2021 23:43

Mijn ouder is opgenomen in een rusthuis en ik moet nu aantonen dat ik om billijkheidsredenen niet wil bijdragen.
Ik moet een historiek opmaken van het contact met mijn ouder doorheen mijn leven. Raadpleeg ik hiervoor al best een advocaat? Volgens de persoon van sociale dienstverlening was dit nu nog niet nodig, pas wanneer ik bezwaar wil aantekenen tegen de uiteindelijke beslissing zou dit nodig zijn. Op basis van de gegevens die ze zelf al had, gaf ze me veel kans dat ik niet zou moeten betalen (ouder vertrokken toen ik 2 was, 2-wekelijks 1 dag bezoek tot mijn 10e, daarna niet meer, enkel nog sporadisch contact bij ander familielid. Alimentatie betaald tot mijn 12e, maar vaak pas na beslaglegging)
Klopt dit? Kan ik al iets 'fout' doen in deze fase?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 09 jan 2021 08:35

Ik denk dat u geen advocaat nodig hebt. Maak zoals de sociaal werker u aanraadt, reeds een tijdslijn op met uw levensloop en een lijst met de (contact)personen die voor u gezorgd hebben tijdens uw jeugd. Informeer bij de familieleden die voor u zorgden of er nog PV's en officiële documenten beschikbaar zijn die dit staven en voeg deze bij uw dossier.

Reclame

Terug naar “Andere”