Een vraagje kan mijn biologische vader een omgangsrecht eisen van 1 bezoek per maand ? Per email vraagt hij soms om de kleinkinderen bij te houden, maar altijd op het laatste moment. Als werkende ouders maken wij ruim op voorhand een vakantieplanning op wat betreft de opvang voor de kinderen tijdens schoolvakanties. Ook al heb ik een slechte relatie met hem (hij heeft nooit voor mij gezorgd of interesse getoond in mijn doen of laten sinds hij wegging in mijn 2de levensjaar), wou ik hem een 2de kans gunnen om dit goed te maken met zijn kleinkinderen. Het probleem is het is nooit goed genoeg. Geef ik hem een dag dat is het niet lang genoeg (van 10 tot 18u) of zet hij zijn 2de dochter (mijn halfzus, waar ik wel een goede relatie mee heb) tegen mij op met bedreigingen. Hij is altijd héél jaloers van aard geweest en elke goede relatie die ik heb met iemand probeert hij te dwarsbomen. Hij spreekt over zijn rechten en dan natuurlijk komen bij mij ook de nodige emoties lost natuurlijk.
Ik heb als kind echte toestanden met hem meegemaakt die ik mij tot op de dag van vandaag nog herinner en die ik hem telkens vergeven heb, maar nu begint het zich naar mijn kinderen te richten en dan komt het bekende moederinstinct boven natuurlijk. Onze kinderen hebben 3 partijen van grootouders dus op dat vlak komen ze niets te kort.